A day in Erik Broströms life, part 1

This is Erik. Erik is an experimental character that I'm working with for the moment. It's a bit longer than my other clips. The idea is of course to see if Erik can develop to something else or stay the way he is. There is going to be three parts of his day on Langkawi. Hopefully also you will see improvements from clip to clip.

Please say what you think about it. It is the only way I can know what it is. Click on 'go on... make my day' at the right bottom of the post to make a comment.


Kommentarer
Postat av: jennie

hahahaha jag döör vad skön du e!! och vad roligt du skriver! hittade din blogg som så många andra på aftonbladet. blir så avis när jag läser men så glad samtidigt, insåg att det var 3 år sen jag va ute på min långresa...tiden flyger förbi...

Nåt jag inte fattat...=) är ni ett par el bara vönner som funnit varann?? ;P

keep up the good work!! ser fram emot nya avsnitt och inlägg!!!

ha de gött

2009-02-10 @ 06:27:08
URL: http://jennieforssten.blogg.se/
Postat av: jonas

Fruktansvärt Tråkigt! Jag tycker att du ska Sluta upp med det här du kallar Humor, och inse att Du inte är rolig! skriv mer om din resa istället, det som är mer intressant!!

2009-02-10 @ 08:50:17
Postat av: Anonym

jag gillade klippen som du och nils gjorde så otroligt mycket mer :( !

2009-02-10 @ 11:53:47
Postat av: nina

Underbart roligt, som vanligt ;) :)

Fast lite confused blev man ibland av om det var Erik eller Martin som syntes på film (fast i slutet var det ju ganska klart förstås...) - dvs mer överdrivenhet i att spela rollkaraktären skulle vara välkommet enligt mig ;)

And Sarah's laugh in the background (I assume she's the one filming :P) is just too funny haha

2009-02-10 @ 13:14:19
Postat av: Martin

Tack tack tack för dessa kommentarer!!! Behöver verkligen veta vad ni tycker om det här. Det är annorlunda. Jag vet.



Grejen är ju att man måste ju börja någonstans och ta sig från där.



Det ni ser är det allra första som filmades av Erik. Försöker hitta honom mera och se vad som händer. Om det inte går den vägen jag vill så skiter jag ju givetvis i han och prövar något nytt.



Skriv exakt vad ni tycker. Ninas kommentar var exemplarisk konstruktiv kritik. Tack!!

2009-02-10 @ 14:23:02
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ledsen att säga det, men det här var inte bra... Du måste överdriva karaktären mycket mer så att den verkligen kommer fram. mitt tipps e att överdriva honom SUPER mycket i början och senare ta ner honom på en mer realistisk nivå.

Men helt seriöst, det du är bäst på (när du är som roligast) e ju när du är dig själv (nils o martin klippen e underbara!). Satsa på det istället!

2009-02-10 @ 18:01:54
Postat av: Anonym

haha jag igen. Måste bara säga att tjejens skratt i bakgrunden e de bästa med klippet, ta med henne istället för nils nu när han e borta vetja!

2009-02-10 @ 18:03:18
Postat av: Martin

Haha, jo har tänkt på det. Ville inte göra en ny Olof bara. Kanske blir det ändå. Får se.



Tack för kommentaren! Kommer nog bli mera vanliga reseklipp i framtiden. Tröttnade bara på att göra samma sak hela tiden. Den här bloggen har alltid varit så och kommer fortsätta vara så.



Det ska aldrig köras på samma mönster hela tiden. Det ska experimenteras!!!



Fortsätt tyck till alla ni. Har varit inne över 200 pers redan idag. Någon mer har säkert något att säga om det.

2009-02-10 @ 18:29:27
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Janne

Martin, jag fattar faktiskt inte. Vad är det det ska vara? Det såg mest ut som du, fast i en konstig utstyrsel.

2009-02-10 @ 20:01:10
URL: http://www.babilou.se
Postat av: Johan

Som jag har fattat det är Erik en förvirrad snäll Svensk på semester, kan ärligt säga att karaktären inte hade var humoristiskt annat än klädseln och samtalet med lokalkvinnan i början.



/Johan

2009-02-10 @ 23:28:45
Postat av: -wackyzacky-

hey its me from youtube.



-wackyzacky-

2009-02-11 @ 19:01:48
Postat av: Martin

Någonting verkade stämma med den i alla fall för youtube statsen har aldrig gått upp så fort förut...

2009-02-13 @ 11:07:18
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mia

Mycket bra, frågan är om blooperklippet i slutet tar udden av det roliga, du tar bort stämningen du bygger upp. Älskar när kameran står still och erik försvinner ur bild. Det blir roligt och riktigt bra. Och kom ihåg att bättre att göra något nytt och risas och rosas än att bara vara medelmåttig. Och det man kan läsa av kommentarerna här är ju att det är succé. Var ska du sälja in det någonstans? Det behövs schyst webbteve, så du är on to something. Fortsätt så!

2009-03-02 @ 23:46:42
Postat av: Martin

Tack mia!



Funderar på att kanske ta någon idé vidare någonstans. Klurar lite på det just nu. Har lite olika vinklar att välja mellan.



Vill försöka få en bredd. Det är därför jag experimenterar med en massa olika saker. Sen att jag kan experimentera i min egen takt känns bra just nu.



Shoo!

2009-03-03 @ 03:14:22
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!