Kanske bland mina sista inlägg...

Jag har redan tragglat mig igenom många motgångar med att skapa små filmklipp och nu orkar jag snart inte längre... Min filmkamera är borta. Den ligger kvar på bussen vi just tog för att komma till Siem Reap i Kambodja.

Får jag inte tillbaka den skiter jag i bloggen och koncentrerar mig på annat. Datorn är också ändå så seg att den knappt går att jobba med. Motgångarna tar aldrig slut... Vill inte lägga pengar på nya kameror. Sånt är dyrt här. Om det ens går att hitta.

Att det aldrig ska gå smidigt...

I alla fall ett litet filmklipp till. Känns som det sista just nu. Ville börja experimentera med flera 24 timmars klipp så här. Klipp som skildrar mera vardagen på en resa än bara äventyren. Men ja... Har aldrig känt mig så nära på att bara skita i allt som nu.


Bye bye...

Kommentarer
Postat av: Anonym

fyfan skärp dig martin! älskar din blogg!

2009-01-04 @ 17:46:12
Postat av: Anonym

Gee inte upp nu snälla , din bblogg är underhållande :)

2009-01-04 @ 18:54:26
Postat av: Pelle

Neeej!

Du kan inte sluta att skriva nu!

Fattar du väl!

Helt underbar blogg!!!!!!!!!

Hang in there!!!!!!!!

2009-01-04 @ 20:29:55
Postat av: [email protected]

Martin, du verkar deppig idag. Hoppas att du kan få tillbaka din kamera. Du förgyller vår vardag. Kram Karin o Per-Erik. PS. Pussa Nils från oss.

2009-01-04 @ 20:37:51
Postat av: Vacco

Skärpning... Seriöst du kan inte sluta levera sveriges bästa blogg...



Vem ska då skriva om hur det är att ha kul i asien? (Eller hur man har kul i livet överhuvudtaget) Alex Schulman? Han är ju också i asien just nu. Han har problem med lösa ägg. Verkligen intressant läsning:( http://www.1000apor.se/node/445486



Det är minus -16 i stockholm just nu. Jag ska arbeta imorgon... Jag har ingen motorvärme... Och ingen isskrapa...



Känns ditt liv lite mer inspierande nu?



Ps. Behöver jag säga att du äger Alex Schulman alla dagar i veckan. Även de dagar du inte orkar blogga!

2009-01-04 @ 21:21:21
Postat av: Nyström

måste hålla med de kommentarer ovanför!

Du kan ju inte lägga av för vi dödliga måste ju ha något att läsa!

2009-01-04 @ 21:54:16
URL: http://nystrom.blogg.se/
Postat av: Ima

Neeeeeeeeh!! Jag har ju följt den här bloggen precis hur länge som helst, den är ju bäst!! En klok människa skrev en gång till mig att även regniga dagar är glada dagar... Hoppas allt ordnar sig :-)

2009-01-04 @ 22:47:30
Postat av: Tomas

Förstår att det tär på krafterna, vet att det inte bara e å "slänga ihop" ett klipp...

(men dom blir j---t roliga att se sen!)

Så, sitt ner i båten ett tag så lär det nog bubbla fram mer sjuka prylar som bara måste

ut här, och, vi väntar med spänning!!! :)

Ta det safe!

Å pst, det är väl jättefarligt att dricka alkohol på sjön?

2009-01-04 @ 22:58:23
Postat av: Gunlög

Det här är dagen jag fasat för, hittade din blogg för ett tag sedan sträckläste och har sedan troget låtit den förgylla min vardag. Hoppas du finner drivet igen så att du kan fortsätta!

2009-01-05 @ 00:50:30
Postat av: Madde

Neeeej! Inte lägga ner bloggen. Mitt liv har verkligen bara gått åt helvete sedan nyårsafton och nu funderar du på att lägga ner bloggen! Vad har jag gjort för att förtjäna så mkt skit.. Blah..

Spenderade tex nyårsafton med att tappa sallad på golvet, sparka folk på fötterna, trampa folk på fötterna, tappade en gräddfil i golvet o skulle fånga den med foten ( .. otroligt bra idé .. )men locket trillade av så jag satte foten rakt igenom folielocket, sen ägnade jag tolvslaget åt att stå i hundbajs. Tänk nu på att sedan dess så har allt bara gått nerför, så gissa hur glad jag är nu? I need you!

2009-01-05 @ 09:00:14
URL: http://mistrale.blogg.se/
Postat av: Anna

Neeeeeej inte sluta!!! Dina videoklipp och inlägg makes my day every day!!!!

2009-01-05 @ 09:00:42
Postat av: Dennis

Jag lider med dig Martin. Har varit här och läst nu i c:a 1.5 månad nu, och roas lika mycket varje gång :)



Kan oxå meddela herrn att i detta nu så är det -22 uppe i Umeå...om jag e avis? Nja

2009-01-05 @ 09:31:04
Postat av: Samtliga studenter vid Sjöbefälsskolan i Göteborg

Nej nej nej! Fel!



Lägg inte ned bloggen, för att du blev av med kameran. Vi får helt enkelt starta en insamling till en ny kamera.

2009-01-05 @ 11:20:50
Postat av: Sanna

NEJ FÖR FAN!!! Inte lägga ner bloggen!!! Ska du ta bort humorn i våra liv.. Tänker du bara på dig själv.. =), tänk vilken massdepression det här kan skapa i sverige...

Jag tänker hungerstrejka tills du tar tag i ditt liv o säger att du bara skojade!!

2009-01-05 @ 11:54:45
Postat av: Sluta inte!!!!

Insamling till en ny kamera!!

2009-01-05 @ 12:30:30
Postat av: Anonym

Åååh vad jag inte vill att du ska sluta med ditt bloggande! Du är den enda bloggen jag besöker! Snälla Martin, rid ut den här stormen nu!

2009-01-05 @ 13:40:06
Postat av: Åsa

NÄÄÄÄJ!! sluta inte blogga, jag har följt denna blogg sen den länkades från aftonbladet, det är ju en ljuspunkt i vardagen att läsa alla galna påhitt du och dina reskamrater sysslar med :-)



2009-01-05 @ 13:42:11
Postat av: mig

Sluta inte!! Du kan vara den bäste historieberättaren någonsin!!!

2009-01-05 @ 14:05:26
Postat av: Helena

Martin, du är grym! Du behövs för att hålla alla oss övervintrande backpackers vid liv. Du ger mig gnistan att orka, inspirationen till att slita och sitta här hemma i -25C när jag egentligen kunde varit och dykt på barriärrevet eller bungyjumpat i Nya Zeeland. Du ger mig lyckorus och extasstunder genom dina berättelser och sjukt underbara filmer som kommer så nära den äkta varan det bara går. Ge inte upp! Allt går utom små bebisar. Jag hejar på dig, woohoo!

2009-01-05 @ 15:39:08
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Emelie

NEJ för fan! Ta dig i kragen!

2009-01-05 @ 15:53:48
Postat av: Malin

men neeeeeeeej, vad är det jag hör? lägga ner?! ooh no no. fortsätt, du är grym

2009-01-05 @ 16:07:12
URL: http://malutb.blogg.se/
Postat av: Per

Lägg inte ner, snälla! Den här och Nils blogg är ju typ den enda värmen i för nuvarande -10 gradiga Sverige :S

2009-01-05 @ 16:16:39
Postat av: Linus

Hang in there duuude!

Köp en ny kamera för fan, filmerna är ju det absolut bästa med din och nils bloggar!



Kom igen nu!

2009-01-05 @ 17:27:53
Postat av: Styrman Tommy

Kom igen nu... För en sjöman och gud är inget omöjligt, det tar bara lite längre tid för gud.

du förgyller mina tråkiga vakter på Finska viken. Rock on

2009-01-05 @ 20:39:43
Postat av: Jonas

Din blogg är så sjukt inspirerande att du bara måste fortsätta skriva!

2009-01-05 @ 20:45:10
Postat av: Bella

Sluta inte blogga vad du än gör. Din blogg håller en flytande i den tråkiga vardagen och väntan på egen resa. Du kommer hitta ett ny kamra och du sprider redan glädje gennom din blogg.

Kämpa på!!!

2009-01-06 @ 15:25:47
Postat av: Anonym

NEEEJ, sluta inte blogga förfaaan!!!!!!!!!!!!

2009-01-06 @ 22:48:28
Postat av: Mårten

Kollade ditt sits videoinlägg, visst jag har duckut endel alkohol (vi ´har ju i grunden samma jobb) men fan va bra det var. Älskade vekligen slutet med låten... aghhhh!

däremot ser jag fram emot när du kommer hem till båten igen å ger oss "normala" sjömän nåt att tänla på /läsa/se fram emot. /Tack

2009-01-08 @ 00:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!