Den oslagbara bilden som illustrerar dagens sjöfart.

Båten har varit på olika ställen som ehh... europas raffenaderier. Alla ser ju så olika ut...


Har här en liten bild här som illustrerar sjöfarten idag. Försökte få med den där åtråvärda utsikten som bara ett kärnkraftverk bakom oljecisterner kan skapa. Jag tycker den illusterar västvärldens framsida. Den värld vi strävat efter så länge att leva i.

Lyckades också spontant få med en sjöman i hans dagliga vardag. Denna sjöman är endast elev och har insett att sjöfarten inte bara gör dig deprimerad. Den gör dig också apatisk.

Det fina vädret tycker jag verkligen lyfter bilden och speciellt minnet av den där plastiga kemikaliedoften ifrån en Stolt Nielsen tanker bredvid. Rederiet Stolt Nielsen har för övrigt satt en standard alla rederier strävar efter idag. Dom har ett helt eget sjukhus i Manilla. Det ni. Dom garanterar alltså sjukpension efter endast 15 år på deras båtar och när man blir anställd där. Då får man inte bara ett jobb. Du får en brits stand by också.

Vred lite på kameran för att få till en "latjo effekt" som jag kallar det. Tog mig också tiden att ställa in den automatiska inställning "flash off" för man vill ju inte att blixten går av och saggar resultatet i detta redan fina ljus.

Vilket bild va? Värsta feta.

Kommentarer
Postat av: Stolf von Lundstierna

Bilden borde skickas in till fototävling för sjöfolk samt till sveriges riksdag så de får se hur jävla skoj det är att vara till sjöss.

2009-07-26 @ 14:02:24
Postat av: Peter Nilsson

Helt underbar min vän!

2009-07-29 @ 13:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!