MEN SKRIV NÅT DÅ FÖR FAN!!!!

Don Hjort är ombord.

- Om du nu ska ha en bloggjävel får du väl för fan ta och skriva nåt i alla fall!!

Alla befälen vid kaptens bord vänder sig om och nickar mot mig enhälligt.

- Up yours. Att skapa dom konstverk jag har inom mig måste få ta den tid det tar. --Viftar lite coolt med handen.--

Kände mig lite filosofiskt amatörvis där. Tills jag såg upp mot resten av mässen. Ingen var imponerad.

- Vad enda in i helvete snackar du om?
- Ja alltså min kon..
- Du tar på dig ett par svetsglasögon.
- Ja... precis och sen så krävs det manus, rätt light, rätt sound... krispigt sourround sound.
- Du tar på dig ett par svetsglasögon och "ad libbar" som du själv kallar det.
- Ja... ehh. Ja, okej då. Jag tar på mig ett par glajjer. Men mina texter kräver tid och omsorg, sånt dä...
- Martin... det är en blogg. Ingen kärnfysik.
- Men jag har inte riktigt hittat något att skriva om

Don Hjort ställer sig upp. Tar upp en servett och doppar den i sin äppeljuice.

- Sitt nu still.
- Va?
- Om jag sätter den rätt i fejset på dig så...
- Haha, du kommer missa så jävla hårt va?!

Och det gjorde han. Han satte dom rätt i fruktskålen istället. Rätt i all fin färsk frukt. Vi har också fått ombord en ny kocka. Hon hade sett alltihopa och stod i matluckan.

Varje gång det kommer en ny besättningsmedlem så måste man ju lära känna en person innan du testar gränser. Don Hjort stirrar mot matluckan.

- Ehh, oj...
- ... --Kockan står bara och vässar en filekniv och ser mot fruktskålen--
- Alltså jag skulle bara kasta en servett på lillen där.
-... --Känner mot knivudden om den är tillräckligt vass--
- Så!!! Kolla!!!! Helt borta nu ju. --Putsar till frukterna-- Frukterna är hur rena som helst! Lite äppeljuice skadar ju inte!!!

Kockan plockar upp liten prinskorv och lägger den framför sig.

SMACK!!!

Klyvde och fileade den på samma hugg och såg sen iskallt mot kaptens skrev. Ingen... absolut ingen sa ett enda ord. Alla män stirrade bara med ögon som tefat och åt snällt upp sin mat. Lämnade ifrån sig sin tallrik och tackade för maten.

Vi kan ju lätt räkna bort matkrig i framtiden...

Kommentarer
Postat av: Diskman

Det behövs mer sprit på Bro Anton...

2009-07-13 @ 17:02:49
Postat av: Gustav F

Tja" Grym blogg! Undrar vilket videoredigeringsprogram du använder och hur du lärde dig att använda de?



mojs mojs:D

2009-07-15 @ 02:36:12
Postat av: Martin

Magix movie 5 och det går väl hyffsat fort att bara "fatta" själva programmet. Sen att få till det helt och hållet ibland...



Har inte fått några instruktioner utan körde på "den som klickar mest vinner" metoden.



Den tar tiiiiiiiiiiiiiid.

2009-07-15 @ 12:48:55
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!