Vart har Bro Anton seglat under denna turn?

Vem bryr sig? The shitholes of europe kallar jag precis alla oljehamnar. Tiden ombord börjar lida mot sitt slut och de flesta timmar gick åt till att snickra ihop stand up rutiner och snurra på pois. En eldshowvideo ska komma upp här så fort jag kommer hem.


Mina pois jag gjort ombord. Kopparrör och flagglina på Maersks bekostnad.

Stand up rutinerna är lite knepiga att få ihop och det enda sättet att få det och fungera är ju övning, övning och åter övning såklart. Att hitta någon amatörscen att uppträda dessa på är nu nästa projekt. Har mailbombat lilla landet Sverige och den enda scenen som hört av sig hittills är Komikazes med svaret:

Hej Martin!
Ja, om vi fortfarande kör våra nybörjarkvällar den 20 oktober så vore det ju kul att se dig på vår scen.
Men det lär vi väl göra, vi har ju kört sen hösten 2006...
 
Hoppas du hinner göra andra gig på andra ställen så det inte blir din ståuppdebut, för just på Ego är det kanske inte det lättaste stället.

Inte det lättaste stället var det ja.
 
Ska åka runt och försöka hitta dessa andra scener och presentera mig i person såklart. Det går nog bättre än mail...

Annars om ni läsare ser en person stå på torget med ett par eldpois och riskerar att få svåra brännskador så kanske det är jag. Säg då hej och fråga om ett stand up framträdande.

Denna idé fick jag ifrån Nils som sa att en kille i Borgholm snurrade på ett par pois och gick runt med en hatt sen. Citat Nils:

"Han fick så jävla mycket pengar Martin. Det där måste du prova på."

Så nu är detta nya idén.

Vart båten har varit då?


Här är vi nu. Igen...

Dialogen på bryggan:

- Då var det the G-mutt igen då.
- Mmm, har fan vart här över säkert en 40 gånger.
- Va?! Endast 40? Det är den 87 gången jag ser Grangemouths vackra bro!!

Ett huvud sticker upp vid bakom en radar:

- Endast 87?! Själv har jag varit in the mutt of G 124 gånger nu.

Styrman ropar på radion:

- Öj du där nere. Du ehh, den där vaktgående nånting. Hur många gånger har du varit här?

Kort paus.

- 248 gånger nu. Det är babord i slussen och styrbord till kaj och så nu ska lotsen lämna med en lejdare på babordsidan efter vi förtöjt med 3-2 och 2-2-2. Detta vet jag eftersom jag är bästa kompis med kajgubben Mike och han sa att Happy Fellow skulle komma in här för en dag sen och nu ska han ha våran lots när vi lämnar kajen.

Helt tyst på bryggan.

- Herrejävlar. Ska han flytta hit också eller?
- Okej... ehh. --Håller för radion-- Matros heter det va?
- Ja.
- Okej matros. Fortsätt med det där ehh... ja. --Håller för radion-- Vad kallas det där han gör nu igen?
- Ehh... ehh. Arbeta tror jag.
- Just det! --Radion-- Fortsätt arbeta. Bra där. Stabil. --Tummen upp genom ventilen--

Alla ser på varandra.

- Mmm... det är så mycket man får se i arbetet.
- Ja, Skottland är vackert. Höga berg och sånt.
- Värsta bergen.
- Värsta som fan.
- Vilken tur att vi jobbar till sjöss och får se allt det här.
- --sugljud--
- --suger tillbaka..

En kort paus och alla ser på varandra. Alla börjar göra sugljud i olika versioner och blandar in olika nickar och handgester. Coola bryggan ba.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske skriva den där guideboken om din resa i asien? :3

2009-07-30 @ 19:45:05
Postat av: Nils

DO IT!

2009-07-30 @ 23:03:43
URL: http://nilsjohannsson.blogg.se/
Postat av: Martin

I WILL!!!!



Skriva guidebok var det ja. Såg att jag var språkrör för sjömän på en annan kommentar samt ett förslag på insändare någonstans.



Det blir nog gjort det där någon gång.



Shoo!!!

2009-07-31 @ 00:35:19
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Metallarn

Ni ska fan inte klaga, på mitt jobb ser jag bara metallspåner och personer som kallar sig kvinnor även om jag misstänker att det är finska straffångar som rymt från det finska sibirien. G-Mutt är nog mer spännande än LKABs Kirunagruva.

2009-07-31 @ 20:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!