Ett dygn i Linköping.

Trodde att jag var fri i tre hela dagar igår så jag drog upp till Linköping igen. Träffade min polare biologen som nyss fått hem sin nya dator. Vi behövde en tom CD-skiva för att bränna ner på program på. En av hans polare hade en hemma hos sig. Vi åker dit.

 Han heter också Martin och är en jäkla skön snubbe. Killen öppnar dörren i ett par för små mjukisbrallor och en för liten T-shirt.

- Tjeeeeeeeeeeeeeeeenare grabbar. Stig in, stig in! --Hmm, när köpte han dom där brallorna? 1993?--
- Haha, morgonsviden på ser ja.
- A va fan. Ni vet ju hur det är.

Går in i vardagsrummet. Martin sätter sig vid datorn.

- Här är skivan i alla fall.
- Tackar tackar kompis. Väl behövlig.
- Fasen alltså... sitter med det här nu vet ni. --Ser mot sin dator lite dystert--
- Vadå för nåt?

Martin sysslar med förskolan på något vis och skriver framgångsrapporter för dom små liven. Man märker att Martin verkligen gillar att jobba med barn. Han blir så entusiatisk och börjar veva med armarna fritt när barnen kommer på tal.


Lite seg och morgonsvidad. Som det ska va!

Det som sker precis efter jag tar bilden är lite intressant. Det är alltså tre personer till inne i rummet. Alla håller på att prata om barn på förskolan, EU-valet och kanske lite om vädret. Sen helt plötsligt fullständigt kastar sig Martin på volymknappen till steroen och den mest hatiska av hatdödsmetallåtar spränger mina hörselgångar.

- Vänta vänta nu kommer det! --Slungar kroppen åt vänster och vrider på full volym-- DET ÄR EN PRÄST SOM KOMMER IN I LÅTEN OCH SJUNGER OM SATAN NU!! LYSSNA!! LYSSNA VILKET JÄVLA SOUND VA?! EN PRÄST! FAN VA SJUKT!

Alla inne i rummet går ner på knä och börjar lira luftgitarr till låten och skriker med för fulla halsar. Jag står helt förlamad och fattar inte ett jävla skit. Tio sekunder senare drar Martin ner volymen.

- Den där! Kolla här va? Den där killen är så busig va? --Martin pekar på ett fotoalbum med dom barnen han jobbar med--


Barnen.

- Jaså, säger du det? --Min vän ler och kommenterar lugnt--
- Ja vet ni? En gång hade han med sig en vattenpistol till skolan och sköt på alla lärare! Tokigt va?
- Jättetokigt ju!

Jag står fortfarande bredvid och inte fattar ett jävla skit. Vi lämnar lägenheten och hör hur dödsmetallen pumpar igång igen.

I love my friends...

Kommentarer
Postat av: Anonym

de e ju för fan agnulf förvirringen e total btw jag har slips...

2009-06-14 @ 22:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!