Vi är så ägda av Maersk va?

Som precis hela sjöfarten vet om så är mitt rederi inte längre svenskt. Det är danskt. Danmark är egentligen inte heller danskt utan Maerskt. Maersk är väl en av dom där som min bror fullständigt hatar för att han en gång såg en dokumentär om "the evil corporations" i världen.

Om brorsan klassar Maersk som corporation så hamnar det nog snart i det lite smått kritiska facket i hans hjärna. Fick han chansen skulle han väl anonymt förgifta deras kaffekokare med rocagil.

För dom som inte alls hänger med. Maersk är ett rederi. The biggest in the world och äger en liten del på ungefär 100% av mitt rederi Broströms.

Detta betyder att jag nu måste skriva om Maersk. Vem vet, kanske jag kommer upp på något "toppmöte" igen som ekade igenom hela rederiet genom vår VDs kritiska röst men som aldrig riktigt nådde hela vägen fram till kärnan.

- Martin... --mina kollegor vid matbordet-- Gör det inte. Bara gör det inte Martin. Det här är inte Broströms längre.
- Fuck off säger jag bara!!! --Springer fram med en klick sås och skvätter på närmaste Maersk logga--
- Martin... --mina kollegor suckar-- Dom här skjuter först och frågar sen. Var försiktig.
- HAHA!!! Smaka på såsen Maersk! --Står och smetar gammal mat på Maersk loggan--
- Gör vad du vill Martin men dom äger oss alla.
- Va?
- Dom äger oss Martin.
- Äg uber alles?
- Äg uber alles Martin. Du är så ägd som du bara kan bli.
- Hmm... --Martin går tillbaka till sin stol. Man kan verkligen se hur hjärnan sprakar. Martin är ägd på stora nivåer här--

Så här låter det igenom hela rederiet nu. Alla är skitnervösa för Maersk helt enkelt.

Min pappa är präst och frågar gud om lov emellanåt. Broströms ringer till Maersk. Om allt. Synd bara att ingen fattar ett skit vad dom säger i andra änden. Om vi bara hade en skåning ombord. Det låter ju likad ant i alla fall.


BBCG is soon back!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, så stört! Så underbart!!

2009-06-22 @ 22:18:18
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Lena

HaHaHaHaHa!!!!

2009-06-23 @ 12:22:11
Postat av: Martin

Och det ska komma så mycket mer...

2009-06-23 @ 13:07:23
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!