Mr safety.

Vi fick besök i Dublin. Säkerhetsinspektören ifrån rederiet kom ombord för att inspektera. Han går under pseudonymen Mr Safety. Han är chefen över kapterna och väldigt mycket chef över mig.

Jag har träffat han förut och givetvis finns han med i mina videoklipp här och var. Det är nu med stor ära jag kan ge er den rättvisa bilden om hur Mr Safety ser ut och pratar.

Länk. Länk. Länk. Länk. Länk. Kolla länken om du tänker läsa vidare. Klippet är under en minut.

Mr Safety är så mycket safety

- att han finns med på omslagen på Broströms egna kondomer.
- att han själv skrivit manualen för hur man gör en "säker borttagning" av USB prylar på datan.
- att Maersk ringt honom och sagt någonting på danska som han själv inte vet vad det var. Men positivt lät det. Det ni.

Tog några bilder på honom när han kom ombord.

Se hur bestämt han älgar fram på kobryggan. Men varför han så fundersam ut? Han funderar nog på om han ändå skulle haft slips på sig. Kanske han inte känner sig stilig nog för sjömännen ombord.

Sekunder innan han kliver in och får syn på mig och min kamera. Sekunder innan glädjen sprider sig i hans kropp om att äntligen få träffa Broströms bästa anställd!

 

Kärlek. Detta är ren och skär kärlek.

 

Ett mera äkta leende får man leta efter. Det är precis som om han precis fått syn på sin förlorade son. Sitt eget kött och blod. Stunden efter kortet knäppts stannar han upp och bara skälver av lycka. Han ser mot mig, höjer sin arm och säger:

 

- Du... Det är ju du!!! TA BORT DEN DÄR JÄVLA KAMERAN!!!! --Ja, ni gissar rätt. Det sprutar saliv. Äg.--


Nu kanske ni tror att han sa det med en liten arg ton men inte. Dock var den bestämd. För precis när han fick syn på mig brast så många känslor inombords. Han var tvungen att säga det bestämt för att inte låta all kärlek bara brista ut på en och samma gång.

Jag har döpt bilden till... The Perminator!

 

Det får räcka för nu. Mötet varade givetvis längre än så här men jag blev själv så glad att jag nu sprang omkring i båten och skrek. Äg, äg detta kommer bli ett sånt äg.


Kommentarer
Postat av: Berndt

gott så !!

med lite salt i blodet så ploppar du igång

2009-09-17 @ 00:03:27
Postat av: Hrm.

Nu har det väl blivit både safety och salt i blodet.

2009-09-17 @ 13:09:39
Postat av: Desiré

Åh, jag fann dig igen!

Som jag letat

2009-09-17 @ 19:27:36
URL: http://imgonnascrewyougently.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hahaha det är så klockrent:) Men stackarn måste ju drömma mardrömmar innan han ska ut till er efter detta, ja om han inte redan gjorde det sen sist.

2009-09-17 @ 19:35:25
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Desiré

Haha! Jag har funderat på det, faktiskt!

Vad har du att erbjuda?

2009-09-17 @ 21:37:03
URL: http://imgonnascrewyougently.blogg.se/
Postat av: Martin

Shoo!!!!

2009-09-17 @ 21:50:49
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Peter Nilsson

Hahaha, så jävla bra.

2009-09-23 @ 12:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!