Vad tycker Maersk om cmj.blogg.se?

Det dröjde inte länge efter att The Perminator med ett leende nämnde att "snart får Maersk reda på dig!"

THE PERMINATOR HAS SPOKEN!!!


Det frågar sig kanske en och annan som läst denna blogg ett tag. Vad kommer rederiet Maersk tycka om cmj.blogg.se?


Eftersom min blogghistoria med rederiet Broströms endast består av lösa rykten och kommunikationen genom vidarbefodrade meddelanden så har jag alltid fått känslan av att Broströms är ganska kyligt lagda mot mig.

Den känslan förstärktes en touch då jag en gång träffade en av mina chefer. Fick en hand på axeln och citat "Det var ett tag där som jag funderade på hur fan ska jag få dig att hålla käft." slutcitat.

Låter lite kyligt kanske?

Jag tog då iniativet att själv skicka en massa videos och förklaringar direkt in i hjärtat på denna enorma organisation. Man kan väl säga att vad Wallenberg imperiet är för Sverige, är Maersk för Danmark.

Mitt brev såg ut så här.

Hi. I am Martin. I have a blog. I have made like, ehh, shitloads of videos and think you should look and see for yourself. If you wonder how I look? I also sent a picture.

Me.


Två månader gick och jag blev lite nervös över att någon inifrån Broströms hunnit före mig och svärtat ner mitt namn.

Men tillslut så damp det ner ett svar.

Mina videos har under dessa två månader cirkulerat igenom hela Maersks kontor. Ända upp till toppen. Resultatet? Mina BBCG filmer är inte bara en hit. Dom är...

And I quote:

"The film is a sure sign of passion for the brand Broström."

Søren Skou

Jag skulle egentligen haft en telefonintervju med Maersk innan jag åkte ut men hann inte. Så det får bli när jag kommer hem igen. Det kommer komma en helsida i deras företagstidning om mig och denna blogg.

Maersk sätter här ribban för hur man ska hantera bloggar inom sitt bolag. Istället för att lyssna på rykten. Istället för att hota om uppsägning.

Gå direkt till kärnan och fråga vad det hela handlar om och se ifall man inte kan utnyttja det.

Jag har sagt det förr. Det kommer en dag komma ut olika BBCG klistermärken för arbetshjälmar till Broströms båtar. När det gör det. Då har jag lyckats. Då kommer allt arbete med bloggen kännas att, det var fan värt det.

logo

 

In the star we believe...

 

I believe in a star...


Kommentarer
Postat av: Noko

Du är fan min idol Martin, kan man få något klistermärke att sätta upp på sjöfartsskolan i Kalmar kanske? :D

2009-09-19 @ 08:46:19
Postat av: Martin

Mmm, you said... the word. Tack.



Har inga BBCG klistermärken själv än. Bara cmj.blogg.se märken. Ska styra en prototyp av BBCG märken. Sen åka till Maersk där jag sedan gör en presentation av konceptet.



2009-09-19 @ 20:38:49
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Havsgurkan

"In the star we believe"



Helt sjukt underbart. Det här är ditt bloggande när det är som bäst.

2009-09-19 @ 20:54:46
URL: http://havsgurkan.blogspot.com/
Postat av: Martin

Tack gurkan.



Jag bockar och bugar. Jag bugar lägre, lägre, lägre, lä... nej nu gör det ont.



Godnatt.

2009-09-19 @ 23:52:26
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: The slipsers fan club

När får se något kul om de Danska The Slipsers från Maersk ?

2009-09-20 @ 12:15:40
Postat av: Anna

Jag vill också ha klistermärken !! ;P



Maersk har tur som har dig, helt klart.

2009-09-20 @ 17:30:54
URL: http://xanthia.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag postar klistermärken till den som vill ha såklart!!



Maila en adress så skickar jag direkt.



[email protected]



Shoo!!

2009-09-20 @ 22:44:55
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!