Göteborg, check.

Ligger och försöker smälta senaste dygnets händelser, igen...

Kan inte klaga på att det inte händer något i livet, dock sätter jag en gräns över vad jag anser är för personligt för att skrivas i detalj.

Träffade en gammal vän jag gick i gymnasiet med, en person med enormt många intressanta historier och som gillar action i livet, någonting vi alltid haft gemensamt.

Efter ha uppträtt på Henriksberg i Göteborg och fått väldigt smickrande kritik, så tog kvällen en vänding mot festens hårdare toner.

Klockan 6 på morgonen ville vi inte att festen skulle ta slut, så vi fick den bästa idén ever liksom.

- Vi drar.
- Va?
- Jag är less på Sverige, vi tar ett flyg och fortsätter festen!!
- Ja, DÄR sa du någonting. NU KÖR VI!!! MOT SPÅRVGANEN!!!! --Två sjömän gör sin färd mot landvetter, ingenting kunde stoppa oss--

Landvetter runt 7 hugget imorse. Looken är efter att vi gjort en lätt fail. Och vilken fjollig "spring/gångstil" killen till höger på bilden har? Hmm...

 

 

Två järnblickar vacklar fram mot ett ticket office.

 

- VI VILL FORTSÄTTA FESTEN!!! VART KAN VI FLYGA?! --Handen i bordet!--

- Grabbar, det är påsk, allt är fullt.

- Va? Vadå fullt, fan snackar du om?

- Ja, ni vet, påskägg, kycklingar och family reunions?

 

Ni som undrade vilka det var som flippade och skrek imorse på Landvetter? Ja, ehh, hehe, det var la vi...

 

- Du menar att vi är fast här? Att vi står på en flyplats och kan inte lämna landet.... Sverige? --Rösten är kall och blicken flackar en aning--

- Ja...

 

Vi går båda ner på knä, ser mot varandra och inser att festen är slut, vi har maxat Göteborg en ondsag, verkligen maxat. Vi börjar båda två se upp mot taket och skriker, med en hjärtskärande ton, en ton som gjorde att flera säkerhetsvakter kom över och, ja... bad oss sluta, typ.

 

- WWHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY???!!!!


--POFF POFF-- Två vakter hugger oss i nacken och släpar ut två lealösa kroppar från flygplatsen.

 

En taxiresa hem, en kort sömn och polaren som ska mönstra på på måndag, kommer på att han ska hämta post på kontoret Maersk/Broströms. Men inte efter jag vaknade med ett sms om att polisen ska ringa och förhöra mig senare under dagen, vilken jag tror dom gjorde, har ett skumt medd på telesvaren jag inte kan tyda riktigt, tror det är dom.

 

Tydligen hände det någonting i lördags som jag var i närheten av.

 

Har inget minne av lördagen dock, lite som igår, en enda dimma... hmm. VAD FAN HÄNDER HELA TIDEN?! Kanske ska sluta festa efter giggen?

 

Hissen mot the Slipsers. Polaren vill vara anonym.

 

Helt plötsligt stod jag där, på kontoret, med blodsprängda ögon och ringande huvudvärk. Jag som fantiserat många gånger om att jag skulle göra något roligt när jag ändå var där. Kom inte på ett skit, det stod still i huvudet. Lyckades ta ett kort på kontoret, men that´s it.

 

Kände mig så värdelös efteråt.

 

 

 

 

Om ni ursäktar så ska jag då och dö några timmar.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: aw

Dy grym martin! kör hårt...

2010-04-03 @ 17:05:28
Postat av: Pamela

Haha! Du e rolig du Martin:-) Hoppas du int gick o dog... Glad Påsk i efterskott!

2010-04-03 @ 23:02:53
Postat av: Anonym

:o( Sensur?! När fan har du börjat med det???

Du kan väl inte hemlighålla några smaskiga detaljer!

Skärpning Martin!!!

Va é de mé dej???

2010-04-06 @ 10:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!