Vill känna av cyberspace.

Är nog inne på tredje dagen jag försöker skriva klart en liten historia.

Dock laggar nätet ur hela tiden och då slutar jag skriva.

Visst kan man skriva i word, men känslan av att vara uppkopplad samtidigt är lite häftigare. Känner mig lite som en morot, som måste vara ihopkopplad med jord och näring för att kunna växa till sig. Eller kanske mera som ett äpple.

Jag känner mig som ett äpple när jag skriver och är uppkopplad. Då är kreativiteten som bäst.

Eller som ett risgryn som väntar på att det ska bli jul, så att det kan få bli risgrynsgröt.

Eller som ett får som väntar få bort yllekoftan han grott till under vintern.

Eller som en bit kopparmalm som väntar på att få bli koppartråd till en lampa. Sen kommer ett barn som pillar på tråden och får en sån elstöt, så barnet rycker tag i katten som får också får en sån stöt att den dör.

Mmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!