Nära döden i Costa Rica.

Det händer titt som tätt på en resa att man får nära döden upplevelser. Ibland känner man att det är därför man har flugit till andra sidan jorden för när det blir lite farligt och pulsen höjs, så vet man att detta kommer man berätta för sina barnbarn.

 

Inatt var nog en av dom mest skrämmande upplevelser i mitt liv och det blev en bra historia, men jag kommer bara berätta den en enda gång.

 

Klockan var 0243 och vi ligger och sover som djupast då ett stort djur landar på mitt ansikte. Det springer omkring på hela ansiktet, över munnen och ner bakom örat sen upp och stannar ovanpå mina ögon. Att vakna med detta okända ting rakt på fejjan gjorde att jag givetvis började skrika precis allt vad jag hade.

 

Klockan 0244 så väcktes hela guesthouset av ett sådant fruktansvärt kvinnligt skrik att det rådde total panik några minuter.

 

Tedde som ligger i sängen bredvid vaknar precis lika skräckslagen som jag och på morgonen så sade han att den första tanken som slog in var och jag citerar, ”Herregud, nu är det någon som brutit sig in och håller på att våldta Martin.” slutcitat.

 

Tedde flyger upp och står redo i någon form av kampsportsställning ready to kill, och när han inser att jag inte blir våldtagen så springer han fram och slår på lampan.

 

Jag fortsätter att skrika i ren och skär panik för det kryper fortfarande omkring ett mycket stort djur på mitt ansikte.

 

Det visade sig vara en liten gecko ödla som hoppat från sängbordslampan rakt på mitt ansikte.

 

Hela guesthouset stod yrvakna utanför vårat rum och Tedde fick förklara vad som skett under tiden jag sitter helt paralyserad vid sänggaveln och försöker hämta andan.

 

Det var inte heller en stor gecko ödla utan en liten bebis gecko.

 

Vi tog ett kort på den innan vi somnade igen.

 

Så nu har jag berättat det och det ska aldrig mer yttras.

 

 


Kommentarer
Postat av: EDL

What happens in Cost Rica, stays in Costa Rica!

2010-12-11 @ 14:22:55
Postat av: Don Hjort

Ojojojojoj Lilleman,

Detta låter lika allvarligt som finnen i örat historien. Har du dragit den?????

2010-12-14 @ 19:52:30
Postat av: Linnea

Heej! Jag ville bara säga att jag tycker att din blogg är grym och jag hoppas att du fortsätter att skriva :) Jag har läst din kompis Nils blogg ett tag och hittade din genom den, hemskt bra :)

Blir säkert inge avundsjuk bara, tog en titt på hotellet som ni ska bo på..och jaaa, det ser verkligen helt underbart ut :)

2010-12-16 @ 11:54:32
URL: http://nihatakalinnea.blogspo.com
Postat av: Lina

JAG TROR JAG DÖR AV SKRATT Martin...!! Förgyllde min kväll :D:D

2010-12-16 @ 21:20:04
URL: http://[email protected]
Postat av: Nils

Snart Martin SNAAAAAAAAAAART!=)

2010-12-18 @ 00:14:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!