Ge mig en minut iallafall?!

I onsdags så åkte jag ihop med komikerna Ben Kersley och Palle Strömberg från Linköping till Stockholm, för att närvara ett jubileum på ståuppklubben komikaze.

Länk till kvällen.

På hemsidan så stod det att komiker som var på plats den kvällen, hade förtur för vårsäsongen att få scentid. Så givetvis stod jag där tillsammans med alla andra komiker och kände mig konstig till mods.

I pausen så står Mike Räsänen och skriver upp komiker till vårsäsongen. Detta gjorde han oannonserat vilket resulterar i att jag är sent fram till folkmassan. Jag går vid sidan om den blodtörstiga mobben utan att först veta vad det är, så jag frågar en kille som kommer ut med seger i blicken:

- Vad är det här om?
- JA!!! 5 minuter!!! --Killen vevar bestämt med näven. Ett klassiskt yestecken...--
- Va? Är det nu man får scentider? --Mina ögon spärras upp.--
- Ja, in för i helvete! Tiderna börjar ta slut!!

Krig.

Jag backar fyra steg, intar en rugby position vid baren, spänner vaderna redo att tackla alla rookies som blöder för sina minuter och bombar:

- DÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!! --Mr Psycho away!!--

Jag skriker allt vad jag har med armarna i vädret att jag dödar dig om jag inte får komma fram, vilket kombinerat med min blick ingen heller tvivlar på. Kommer efter lite brottande fram till Mike:

- SCENTID!!! GE MIG SCENTID!!!!!
--Här råkar jag spotta lite saliv på hans glasögon.--

Mike ser förskräckt upp ifrån sin pärm, tar av sig sina glasögon och torkar av dom:

- Vem är du?
- SJÖMANNEN!!! SJÖMANNEN MARTIN!!!!
- Okej... du får 5 minuter den 2 mars.

Andra komiker brottar bort mig, jag plockar genast upp min mobiltelefon och ser att jag fortfarande är till sjöss då. Med fullständig panikångest vänder jag mig om, sliter ner en kille på marken, kliver över honom och kommer fram till Mike igen.

- Snälla... Snälla ge mig en annan tid, jag är till sjöss då!
- Okej, säg vilket datum du kan då.
- 16 mars. GE MIG DEN 16 MARS!!!!
- Tyvärr, det är fullt, han där fick sista tiden.

Jag sliter tag i en främlings krage, drar hans ansikte tätt intill mitt:

- Jag ber dig snällt första gången här va?
- Ehh, vad snackar du om?
- Byt... byt dag till den 2 mars. Annars biter jag bort ditt adamsäpple. --Inget tvivel om saken.--

Tillslut får jag 5 minuter den 16 mars, kommer ut ifrån folkmassan med en hårt knuten näve ovanför huvudet. Någon som såg hela händelsen ger mig en high five:

SMACK!!!


- YESSSSSSSS!!! 5 minuter till. Hur lätt som helst...

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Grattis till dina fem minuter!

2010-01-17 @ 14:39:43
URL: http://erikkeding.se
Postat av: Martin

Tackar tackar Erik. Ja, du har väl själv skrapat ihop några minuter här och var nu.



Shoo!

2010-01-17 @ 23:46:14
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Olle

Bra jobbat!

2010-01-19 @ 11:26:24
Postat av: Melina

Tjabba. Läst din blogg, så jag tänkte höra om du har ngn som har lust att dra till värmen typ o 3 dagar eller så?

2010-01-20 @ 14:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!