Najs, najsare, najsast.

Vi kom till Hultsfred tillslut och såg denna "alternativa" festival som hölls i sympati för konkursen. Vi tänkte att där kanske ett uppträdande varit uppskattat.

Jag vet inte vilken känsla som dök upp inombords när vi såg 300 tält ihoptryckta på en så lite yta som möjligt. Sen när det började röra sig i myllret av alla färgglada engångsbostäder så kröp dom så sakteligen ut.

Jag fann tillslut ett ord som förklarar denna syn av "dagen efter" ungdomar.

Bakismonster.

Ett av dessa bakismonster ställer sig genast upp utanför tältet och proklamerar med först en ljudlig rap, därefter ett märkligt bröl som tolkades som att "Denna pissljumna öl är min frukost, skål mina vänner!".

Där insåg vi att det inte fanns någonting att hämta här.

Så vi kom, vi badade lite, åt lunch, cyklade söderut och sen på kvällen ramlade jag.

Grusväg å grusväg, du som ibland kan ge en svalkande färd för några cyklande flanörer.
Grusväg å grusväg, du som så många gånger stolt slingrat dig emellan aleer av björk och slickat kanterna av havrefält.
Grusväg å grusväg, jag hatar dig, du rev upp min hud och grodde in mina sår med ditt bruna hostretande damm.

Det känns verkligen som vi reser runt i ett främmande land många gånger. Vi sover i tält och lever på de pengar vi tjänar på vårat skapande. Det hade varit fräckt att lära sig skämta bra på engelska och fortsätta resan ut i världen.

Vi vilar hemma hos Putte Puta i Kalmar just nu, killen jag seglade ihop med senast. Därefter ska vi ta oss till Öland och festivalen Öland Roots. Nils ska också dit så det kommer bli sjukt roliga dagar tror jag.




Kommentarer
Postat av: Nils

Wooop! Vi drar ikväll, vet inte vart men mot Öland i alla fall. Slår upp tältet någonstanns och hoppas på lite vind så kitearna kommer till användning innan festivalen börjar. Jag ringer senare. Stay Black.

2010-07-14 @ 07:09:14
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: InQ

Det ser ut som ni har kul iaf...hoppas att allt funkar och att ni slipper mecka för mycket för att få ut det ni vill av sommaren.



Länge leve kärleken som Di Leva alltid säger.



Sköt om er så ses vi kanske se på vägarna...

2010-07-15 @ 08:02:11
URL: http://inqubuz.com
Postat av: ida

Intresserad av att bli veckans blogg?

kommentera isånnafall att du är med i detta inlägget

http://idaalundbeerg.blogg.se/2010/july/veckans-blogg.html

kram =)

2010-07-17 @ 12:54:56
URL: http://idaalundbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!