Vi ligger i Hamburg på reparationskaj just nu och jag har fått uppgiften att vara nattvakt. Min primära uppgift under natten är att hålla koll på trossarna för det är 4 meters tidvatten här.

 

 

 

På bilden ovan är tidvattenstabellen som visar vilka tider det är ebb och flod.

 

Här är jag ute på däck och kollar trossarna.

 

Här är anledningen till varför vi är här.

 

Förutom jag som är vaken så har vi fyllt maskinrummet med tyskar. Själv börjar jag bli lite knäpp känner jag för allt är tvärtom. Jag är nattvakt klockan 18-08 vilket betyder att vaknar när solen går ner och somnar när solen går upp.

 

Jag säger godnatt till alla för att sedan purra dom några timmar senare.

 

It´s fucked up helt enkelt.

 

Igår natt blev jag rastlös och kände stort behov av att spionera på tyskarna i maskin. Jag hade inget mål med att spionera på dom utan ville mest se om jag kunde ta mig runt i hela maskinrummet utan att dom såg mig.

 

Sen om dom upptäckte mig så hade jag pannkakor med mig så att det såg ut som att jag ville ge dom mat. Man vill ju inte liksom bli ertappad av tyskar mitt i natten i ett maskinrum utan en plan B ju.

 

Det gick åt helvete såklart.

 

Jag låg gömd under en kompressor när jag missat att en av tyskarna hade gått på toaletten och kom därför bakom mig. Han knackade mig på axeln och jag höll på att skita ner mig för jag spanade fram mot hans kollegor redo att smyga vidare.

 

Det gick inte att prata heller för allt maskinljud så genast stack jag ner handen i fickan och fick fram fyra mosade pannkakor. Jag kastade dom på durken och skrek "Essen essen!" och pekade med händerna för att visa att dom kan äta dom.

 

Sen sprang jag allt vad jag hade.

 

Inatt jobbar inga tyskar i maskin och allting har blivit försenat. Tydligen ska dom inte jobba natt längre och vill inte säga varför.

 

Förlåt tyskarna om ni är rädda för mig. Jag vill bara smyga lite.

 

#1 - - Carolina:

HAHAHAHAHA så himla underbart!

#2 - - Andreas:

Fan va gött! :D Germans beware!