Maskinhistorien som aldrig tar slut.

När vi gick från Hamburg började maskin att läcka vatten och det kom in i vevhuset. Jag fattar totalt nada om maskiner så min förklaring suger säkert och tänker inte fördjupa mig så mycket.

 

Intresse kontra engagemang ratsion är inte speciellt hög på Martin när det kommer till maskiner.

 

Tydligen har någon O-ring runt fodret gått sönder och givetvis hade vi inga reserver för dom tog alla tyskarna i Hamburg. Så vi riskerade ett maskinhaveri på vägen från Mongstad i Norge till Belfast på grund av en liten gummiring värd en sisådär 200 kronor.

 

När Kapten Schmock på MAN fick reda på detta så skickade han genast två tyskar till oss som gick i parad på kajen skrikandes ”SCHMOCK SCHMOCK SCHMOCK” när dom kom ombord och sprang ner i maskin.

 

Där nere mötte dom sina motståndare i den nyligen påhittade sporten "landskamp i felsökning av huvud maskin" och det är verkligen Tyskland VS Sverige just nu ombord.

 

Dom har skruvat hela dagen och jag fick fotograferingsförbud på grund av den spända stämningen för om Tyskland inte hittar något fel, då ska vi betala, men om Sverige hittar ett fel så betalar Kapten Schmock.

 

Sen att tyskarna kan skitdålig engelska gör det hela super roligt att observera.

 

När jag gick av vakten klockan 16 idag så sprang jag rätt ner i maskin för se själva slutspurten innan middag.

 

Fotogen lackade sekunden jag kommer in och jag ser hur han rycker ett spärrskaft ur tyskens hand för att skruva, då flippa tysken.

 

- NEIN!!! –Smäller till motorman Fotogen på fingrarna.- Ich will! –Pekar på sig själv och skruvar vidare och ser mot Fotogen med en lömsk blick.-

 

- Men för i helvete!! Jag vill osså skruva jö! JÄVLA DEUTSHLAND LEUTE!!!


Tysken stannar upp i sitt skruvade och stirrar så det gör ont på Fotogen och maskinisten skriker genast att Fotogen måste be om ursäkt.

 

- Be om ursäkt innan du dör Fotogen!!!

- NEJ! Han ba ska skruva hela tiden och så är han så FUCKING värdelös på det ju! Se på han! MIFFO!


Nu tog det hus i helskotta för lite saliv från Fotogens mun råkade flyga ut när han röt till med det bryska ordet miffo så hårt.

 

- FÖR FAN FOTOGEN!!! Torka  bort salivet från hans panna!!

 

Men det behövdes inte för när den lilla biten saliv landade på tyskens panna så fräste det bara till och det försvann ut i tomma intet.

 

Nu följde en utskällning från tysken som lätt skulle slå något slags Guinness rekord och alla börjar sakta backa för det ser ut som människan ska explodera när som helst. Sen gick det någon minut och tysken var tvungen att erkänna för sig själv att hjälp behövdes och folk fick närma sig honom igen.

 

Så här har det sett ut hela dagen i maskin.

  • Nedan följer bilder från varvet och det krossade topp locket. Jag har börjat ledsna på ett evigt tjat om att jag hänger ut folk på bloggen så innan gnället försvinner så blir alla anonyma tills vidare.

Jag har lånat en kamera med dessa bilder och ser att om man vill bli accepterad i Bro Antons maskingäng måste man tydligen ha poserat framför en maskin med skit i förgasaren.

Kommentarer
Postat av: Nils

Hur långt ifrån flawless är din sunes-sommar-frisyr?

HAHAHAHAHAHAHA!

2010-10-30 @ 10:20:05
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ajaj de där såg inge bra ut:/

2010-10-30 @ 22:14:08
Postat av: sofia

2010-10-30 @ 22:14:56
Postat av: dårboll

Fotogen är ombord då händer det saker.Varför inte

anlita OFAB dom gör åtminstone ett bra jobb....

2010-10-31 @ 20:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!