Swedish man angly?

Beskedet om att Maersk flaggar ut ligger på ett bord i mässen och genast får jag känslan att detta, det har Maersk gjort förr. Orden på pappret är lika väloljade som om det vore Silberskys egna tunga i högsta domstolen. Maersk tackar å kundens räkning för allt fortsatt arbete ombord tills utflaggningen är klar. Vi har kontaktat facket.

 

Sjömännen dimper in i mässen och en efter en läser alla pappret, går och tar sin mat och sätter sig lugnt på sin plats. Vi kände alla oss på att det här skulle ske en dag trots att det gång på gång sagts att ingenting skulle hända med alla ombordanställda. Nu stod det ingenting om de anställda ombord längre utan bara att facket blivit inkopplade.

 

Ingen av sjömännen säger någonting, än. Middagen är klar och folk sätter sig i dagrummet med varsin kopp kaffe.

 

Varför är alla så lugna? Tänker jag och bestämmer mig för att testa situationen lite. I en av lådorna så finns det en liten miniatyrflaggstång som jag plockar fram och ställer på bordet. Ögon följer mig ut till skrivaren där jag printar ut en liten dansk pappersflagga och så hämtar jag små legogubbar jag har i hytten.

 

Jag fäster den lilla danska flaggan i miniatyrflaggstången och ser skarpt mot alla i rummet. Sakta börjar jag nynna en slags sorglig trumpetmelodi mellan läpparna och börjar gå med den ena legogubben mot flaggstången.

 

De andra sjömännen i skitmässen tystnar och kommer in i rummet för att se vad som försiggår.

 

Jag börjar prata dovt från mungipan som om jag föreställde legogubben:

 

- Hello crew of Bro Anton I am Mr Filipino and you have just been fucked in ass by Maersk. Let me now raise Danish flag and wave goodbye to you all.

 

Någon börjar snyfta inne i rummet samtidigt som den lilla legogubben hissar flaggan. En av matroserna flippar totalt och kastar kaffekoppen i väggen så kaffe splashar åt alla håll.

 

- ATT DU ALDRIG KAN VARA SERIÖS MARTIN?! INTE ENS NÄR DU FÖRLORAR JOBBET SÅ KAN DU VARA SERIÖS I EN ENDA JÄVLA MINUT!

 

Den lilla legogubben slutar hissa flaggan och ser mot matrosen som ser beredd ut att nita mig. Jag talar åter igen från mungipan och hyttar lite med legogubben som står bredvid miniatyrflaggstången.

 

- You like to be fucked in ass by Pilipino? You like Mearsk making äg against you little Swedish man?

- SLUTA MARTIN!! SLUTA VA SÅ OSERIÖS HELA TIDEN!!!

- Ooohh, swedish man angly? Haha, me no cale because danish flag hel now. –Vinkar med legogubben och fortsätter hissa flaggan.—


Matrosen rasar ut ut rummet och jag stannar upp och tänker, gick jag över gränsen nu? Gillade han inte legogubbeliknelsen? Skitsamma, det är alltid roligt att leka med lego!! Shoo!!


Kommentarer
Postat av: Mimi

DU är så jävla rolig! Skrattar så man får tårar ibland, synd att man aldrig hann träffa dig då man hade sin törn på Anton! Synd med utflaggningen, hade gärna kommit tillbaka till Anton skitbra båt! :)



Hälsa alla!



Mvh Mimi

2010-09-22 @ 23:01:17
URL: http://mimimihalek.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja, det är otroligt trist med alla utflaggningar. Jag tror att (om du inte fortsätter som sjöman) standuppare/författare/krönikör kan vara något att satsa på för dig. Lycka till med allt!!!!

2010-09-23 @ 14:05:58
Postat av: Martin

Har lite planer för framtiden. Det kommer nog ordna sig tillslut.

2010-09-23 @ 17:16:09
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Don Hjort

Viker du ner dig chicken!? Kom ihåg Jonas Gardells visdomsord: Världen är full av tappade sugar.



Man or a mouse? (marmitetest)

2010-09-23 @ 20:41:47
Postat av: El Muppo

haha varför är du så sjuk i huvudet?

2010-11-12 @ 15:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!