Dålig påskkänsla.

Jag skäms över att inte dokumenterat påsk mera här. Stället exploderade med folk, det var olagligt att köpa alkohol och fängelsestraff om man gick med alkohol på gatan. Säkert 30 000 människor hade en slags karneval med en Jesus kropp inuti en glas gravkista på något vis, sen skrek en präst ut samma bön i en högtalare om och om igen. Militären stod med luftgevärskanoner och spärrade av hela stan och stirrade argt på precis alla. Hade prästen sagt något fel där, då hade alla bestämt sig att han skulle ta Jesus plats inuti kistan säkert.
Sjukt tryckt stämning måste jag säga. Jag och Tedde skulle hyra en film och fastnade mitt i allt och var tvungna att gå med bakom Jesus med en videobutiks påse i handen. Det var nog inte långt ifrån att folk började viska kätteri och började lyncha oss för våran brist på respekt iklädda shorts, linne och filmen "The Boat that Rocked" dinglandes mellan oss. Efter 50 långsamma meter av att lyssna på Hesus Hesus oh my Hesus i 148 decibel (J uttalas som H här)  så lyckades vi fly. Ingen kamera givetvis, bara minnet.

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter läskigt ! var ligger det kristna budskapet i det där undrar jag?

2011-04-29 @ 10:20:38
Postat av: Ylva Lundstedt

Goddag! vad trevlig din blogg verkar vara! lär verkligen att läsa lite mer! :) Hoppas du har en rolig helg (:

2011-06-27 @ 22:55:22
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!