Livbåtsövning på Visby Verity

För att fatta hela historien direkt så läs om asjobbiga filipiner HÄR först. Snälla läs den först för annars går en jävla massa poänger förlorade och det vill jag inte. Så klicka på den markerade texten nu.

Ibland så måste det övas med fritt fall båten. Detta görs inte ofta och när det händer är alla lite spända. Speciellt han som äger hela skiten...
image180
Så här ser en fritt fall båt ut. Uppe till höger på bilden står redaren med en splitterny arbetsjacka givetvis.

- Haha, kolla på den här babyn.
- Mmm, va fin...
- Fin! FIN! Den är fucking jävla bejutiful. Hör du det? Och min...bara min. Redaren gnider händerna och pillar sig i Oboybrunnen.
-
Ok, hädanefter ska alla kalla båten för Bettan Bjuti. Begrips?
- BB?
- NEJ! Fan va svårt det skulle vara då. Hör du illa? BJUUUUUTI. BB (fnys) det här är fan min båt. Jag är redare...äg.

Nu blir alla lite stirriga för det ska klivas ombord. Det finns filipiner blandat med båtkåta svenskar och alla vill åka. Kan vara svårt att äga allt ibland.

image181
Där har vi lumpenhanden igen ja.

- Ok, now we go in en o en. And I will gå först! Begrips?
- Go now?
- No, I go nu then you go later. Begrips?
- Haha, åka båt! HAHA! Sisten i är en skit! Ropar överstyrman och ger järnet mot dörren.
- NEJ! Stoppa han! Jag ska gå först. Fan då. Jag äger ju! Lägg ner nu, retas sådär...
- Go now? I Go now?
- NO! Fucking jävla tjöt tjöt på you. Redaren gör en "prata för mycket" gest med handen rakt i fejset på han.
- You now stay ombord? Begrips? Jävla tjöt tjöt på den här lille krabaten! Alla svenskar skrattar och pekar på filipinen.
- Ok, you own. I know. Filipinen går lite åt sidan. Han ger fingret åt redaren bakom ryggen på han. Han gör fuck you fingret med att veva upp långfingret sådär lite skojsigt...äg.

image182
Efter en halvtimmes argumenterande över vem ska få åka eller inte, så va det äntligen dags.

- Haha, nu drar vi! Fuckers!
- JA! Haha, bara så ni vet så sitter ni alla i MIN båt! Jag äger hela skiten vet ni.
- Jaja...
- Du... Inte vara sån nu. Starta ett eget rederi så vet du hur det känns. Redaren fick tokstånd precis. Bara sådär BOING och så stod den spikrakt.
-
O JÄVLAR! Fan det där va fan det coolaste jag nånsin sett.
- Haha, jag vet. Det bara blir så ibland. Redaren tar alltid för givet att alla prataren med han.
Nää, jag kolla på George här. Han kan få tummen o lossna. Kolla! Fan magi eller nåt ju.
- Looki looki... Filipinen gör gömma tummen tricket och verkligen ser ut som om han har ont när han gör det.
-
O fy fan. Fan verkligt ju!
- Nä din mupp. Han bara låtsas.
- Nähä!
- Joho!
- Skärpning nu för fan!
- Ska du säga Mr Köttflöjt. Redaren blir lite röd i ansiktet...
-
Fan ska vi dra eller? Jag måste kissa snart också.
- Ok, hur fan var det nu igen.
- Har alla spänt fast sig?
- Nej.
- Nej, två sek bara.
- Ok, sen ska man bara pumpa i den här tre gång...
Filipinen George vänder sig om.
-
OPEN THIS VALVE? Små smattrande steg hörs.
- Wha...

George kroppstacklar sig igenom hela jävla besättning och slänger sig över utlösningsmekanismen.

Pump 1 pump 2

- HÅLL I ER FÖR FAN!

Överstyrman greppar genast tag i det hårdaste han ser vilken givetvis är redarens kärleksbatong.

Pump 3

- Helvete! SLUTA GEORG'A DIG DITT MIFFO!

Kling klonk. Surrningarna lossnar.

AAAAAAAAAAAAARRRRRGGGGGGHhhhhhhhh

image183
TOUCHDOWN!

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Mari

Hahahahahahahahahaha jag tror jag dööööör av skratt!!
Kan man det?
Av kramperna i så fall kanske.. kanske man kan få en hjärnblödning om man skrattar ihjäl sig?
Men i så fall är det fan lätt värt det!!!!

2007-08-21 @ 12:30:20
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: M

HAHAHA, det var fan bland det roligaste jag någonsin läst! Har en pojkvän som jobbar som motorman på lastfartyg, hahaha! måste höra om han känner igen sig..Du är grym! du vet det va?

2007-10-23 @ 15:18:36
URL: http://lillmalin90.blogg.se
Postat av: Martin

Mmm, minns dessa kommentarer än idag. Detta gör mig glad!

2008-08-23 @ 00:50:17
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Johan

Helt jävla underbart!! Stämmer in som handen i handsken.. underbart!

2008-10-02 @ 09:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!