Besök i kontrollrummet

Idag på kafferasten så gick jag ner i kontrollrummet för att kolla hur alla mådde. Kontrollrummet är ett ställe där maskinister hänger för att ta raster, äta kakor, surfa på nätet och emellanåt kanske rentav ta en sväng in i maskinrummet som ligger precis intill.

image46

Här i maskin på Bro Anton så finns det över 100 års erfarenhet till sjöss. Dessa grabbar sväljer ingen skit helt enkelt. Pilen till vänster är Rebecca och dom psykedeliska ögonen. Pilen till höger är chiefen som jag claimade inatt.

image47image48

Helt plötsligt så kommer förste maskinisten Lasse in i kontrollrummet. Lasse har aldrig missat en fika så ingen är förvånad. Lasse är en liten fan av 'cmj's sjömansblogg' faktiskt. Lasse börjar faktiskt gå ganska fort och sådär lite extra nöjd emot den nya andremaskinisten Hans. På bilden till vänster ser man verkligen hur fort Lasse går. Han nästan springer lite. Jag skyndar mig fort till en fotografposition för jag ser Lasses min. Ja Lasse kan reglerna för fisleken och gör en variant av bävernäven emot Hans.

- Jag äger!
Ropar Lasse stolt.

Kommentarerna haglar:

- Va? Nääää!
- O fy fan va det luktar!
- Haha, Hans du är ägd!
- Fan jag som skulle äga kontrollrummet. Jag är ju chief!!

Kalle skrattar så han råkar spilla lite kaffe över sig. Rebecca flippar ut totalt och måste gå ner på knä för att palla med skrattanfallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!