Livbåtsövning ombord på Wisby Tankers del 2

image209
Klicka på bilden för att komma till del 1.

Touchdown for the Verity boys! Detta är sjöfartshistoriens hittills smidigaste livbåtsövning, alla vet sina uppgifter på båten och säkerhetsorganisationen är totalt vattentät.
image210
Alla trycktes ihop i en liten hög längst fram i båten efter smällen. Detta hade gjort ont på vanligt folk. Men detta är inte vanligt folk, detta är sailors!

- Hahahahahahaha!
- Fan va grymt.
- Kolla kolla vi ligger fan gaypile!
- JAAA GAYPILE 2007!
- Grymt.
- Världsklass.

Överstyrman tar bort sin hand ifrån redarens bubbaklubba. Båda två ser lite försynt på varandra och ler en aning...

- Ok, nu ska vi dra igång den här bjuutin och glida runt lite.
- I drive?
- Wha... Alltså vem FAN släppte ombord Mr Tjöt tjöt här! Va!?
- Fan, du är så jävla anti hela tin. Slappna av väl, släpp loss lite.
- SLÄPPA LOSS!? Jag är så jävla less på den där tjöt tjöt fanskapet. Fan att jag inte kan ge han sparken pågrund av sån dära... Ehh... Gudars skymning nu tappar jag ord också... Skitars... Redaren knäpper med fingrarna, det är lättare att tänka då brukar han säga.

- Kontrakt?
- KONTRAKT! Ja precis. Fan... Såna menar ja.
- We drive now?
- Yes yes I DRIVE now. No one else o...
- Kissa! Jag måste kissa!
- Det var väl FAAAAN va stirrigt det skulle vara här inne. INGEN går ut och gör ett jävla skit. Begrips? Redaren går fram emot den kissnödige matrosen.

-
Öööjj, din Chorizo trycker på kissblåsan! Lägg av.
- Oj, ehh hehe. Nu drar vi ig...
- I drive! En filipin har satt sig vid förarsätet.
- No... Alltså kan någon jävel trycka upp en nödraket på den här fan. Move iväg därifrån. Schas!
image221
Ingen märker att dom har börjat komma ganska långt bort ifrån den stora båten.

- Ok, hur fan startar man den här nu igen. Att starta en livbåt är ungefär lika svårt som att starta en automatväxlad EU-moppe...
- Start knappen... Kanske?
- NEJ! Så jävla lätt kan det ju inte vara. Vet du hur mycket den här kostar eller? Fan fläsk ju! Det måste vara komplicerat som gräs då ju.

George ser att dom viftar med händerna vid en massa start knappar och flippar.

- OPEN THIS VALVE?
- Wha...
- NEJ! Kan NÅGON ansvarsfull människa bara SKJUTA den där orangutangen!

George lyckas sprattla åt sig start knappen och båten puttrar igång.

- Haha, det där var fan den enda gången på sju månader han gjorde nåt rätt. Ge han en morot eller nåt, hehe.
- Du vart fan är vi?
- Shit! Ba vatten everywhere.
- Du är överstyrman. Navigera hem oss.
- Finns ingen navigationsdata här. (Överstyrman sätter ner foten) Ingen data ingen köra. Capito?
- Capi...!? I helvete då... Hur svårt kan det vara. Säpobarn, datorer...
- Ok, vi chansar. Redaren är lite rolig och ställer sig upp med händerna satta i midjan.
- Elfte fingret hittar vägen! Dit ska vi!
image222
Helt lost...

- Jag är hungrig!
- HÅLL KÄFTEN!
- Jag vill kissa!
- HÅLL KÄFTEN SÄGER JAG!
- När är vi framme?

Redaren börjar långsamt räkna ner ifrån tio och kommer till fyra...

- I drive?
- OK, nu lackar jag fan på allvar.
- SHUT THE FUCK UP! Jag kör! JAAAG! I DRIVE! TJÖT TJÖÖÖÖT! Dubbel 'prata för mycket' handvisning mot precis alla!
- Haha, suris?
- Nej...
- Är redajen lite härsken? Putt i nutt nutt...
- Nej... Sluta nu. Begrips?
- Tjött kanske?
- Alltså! Om ni inte slutar upp med detta fullständigt oacceptab....

Alla börjar peta med fingrarna på redaren.

Pet pet pet pet

- AAAAAAAAAHHHHRRRRRGGG!
- HÅLL KÄFTEN! HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA?
- JÄVLA ÖVNING! JÄVLA BESÄTTNING! BASTARDER! KAMELKNULLARE! SITT NER ERA FETA SMÅ HIPPIESVIIIIN! Redarens saliv bara sprutar ut ut munnen. Detta är helt i vanlig ordning på övningar. Hittills har allting gått precis så som det brukar.

- Geeees purjulöken menar allvar...
image223
Äntligen hemma.

- Haha! Värsta bra här. Redaren tittar sig runtom i båten.
-
Hallå? Va fan, är det ingen som ska göra det får jag väl göra det själv! Redaren klappar sig själv på axeln och ser nöjd ut.
- Wow, det tog BARA 7 timmar... Tummen upp image224
- Ok, fan har jag sagt om den där tonen!
- Alltså va har du tagit egentligen? Pekar på Piccolaflöjten.
-
Värsta kissepinne knarket.
- Ok, nu koncentrerar vi oss på det viktiga här. JAG hittade hem!
- Jaja, ostbågen hitta hem... Grattis.
- Tack, tackar så ska det låta!
- Jag tackar allesammen för visat intresse! Jag hoppas att i framtiden alltid på att vi kan få såna hära lyckade övningar. Jag skriver exemplariskt utförande och utsökt båthantering i min rapport!
- Ehh, very good you guys. Everyone except Mr jätteanoying Tjöt Tjöt här did a goody gumdrops job!

Ja så här kan det se ut på en helt vanlig dag till sjöss. Det övas för fullt och sjöfartsverket är alltid nöjda med resultaten. Dom brukar faktiskt vara med ibland och öva. Dom övningarna är bäst helt enkelt...

Kommentarer
Postat av: Walle

Hmm? Vad? :S

2007-08-25 @ 17:57:46
URL: http://kool.blogg.se
Postat av: Malin

Asså vad är det för folk Broström anställer egentligen??
Nu förstår jag varför min sambo brukar säga att folk på Broströmbåtar har lite speciell humor..och han är INGET undantag ;D
Förövrigt en väldigt kul blogg, följer den med intresse!

2007-08-25 @ 20:13:34
URL: http://malinca.blogg.se
Postat av: Joplin

Aaaah tusan, det kommer ett skratt. Fine, nu får du som du vill!

Buoris på dig

2008-04-06 @ 22:05:28
URL: http://jaannikaa.blogg.se
Postat av: Martin

Joplin utmanade mig. Hon ville ha ett skratt. Det fick bli detta inlägg då.

2008-08-23 @ 00:51:00
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!