Vi lär känna Magnus

Magnus har kommit ombord och han har precis mönstrat upp till förste maskinist. Grattis Magnus! Detta betyder att Lasse och Magnus måste göra en lång och ingående avlösning. Detta så Magnus förstår alla aspekter av att vara ETTA:

- Ok, här i verkstaden så har jag låtit Kalle montera upp ytterligare en kaffekokare. Lasse pekar sådär som bara lumpen killar kan.
- O fan! Haha, vilken jävla idé!
- Jävla fan ba.
Hans kommer in.
- Fan Magnus grattis.
- Schyrrans.
- Fan kom hit så jag får ge dig lite kärlek.
- Haha, du vet hur man ska hantera sjömän Hans.
Magnus och Hans kramas. Hans lägger till en liten extra klapp på ryggen så kramen inte blir så "bögig".
- Du Lasse, jag kollade i nya BR katalogen nyss.
- BR?
- Ja... Du vet leksaksaffären BR...
- Ja just det! Haha, fan där sa du något. Jävla fan! Gamla BR... Lasse tittar upp i taket sådär lite drömmandes. Kanske han minns senast han utklassade Göran i Pokemon. Vad vet jag...

En ljudlig prutt släpps från Lasses lilla dajmkryss... Prutt!

- Hehe, sorry grabbar. Blir lite till mig. O fy fan, jag tror till och med det kom med lite material med i luften. Så det kan gå.
- Haha, jaa.
- Grym Lasse.
- Skön Lasse.
- Iallafall, nu med denna nya kaffekokaren så är man aldrig mer än 20 meter ifrån ett fikastä...
- Vad är det där? Avbryter Magnus.
-
Vadå?
- Va FAN ska detta betyda?! Magnus tar tre jättekliv emot verktygshyllan.
- Det saknas en bågfil här. Fan ju... Magnus pekar med precis hela kroppen mot två st bågfilar.
- När jag mönstrade av så fanns där TRE st bågfilar! I helvete är detta? Driver ni med mig?!

Magnus är lite pervers när det gäller verktygsinventarien. Magnus kollar varenda kväll så precis varenda mutter finns kvar. Han har förstått Broströms policy med att spara in på precis allt. Va fan, vi är ju här för o fika och träna. Inte hålla på o jobba med såna dära jobbiga saker som skruva eller va fan måla eller nåt. Det vet ju alla ju. Duh...

Magnus ställer nu upp Lasse och Hans på rad. Magnus har redan börjat inse vilken makt det innebär att vara förste maskinist. Han utför sin egenutvecklade lögndetektor metod. Han tar deras puls och ser djupt djupt in i ögonen, sådär riktigt jättenära ansiktet. Precis sådär nära så läpparna bara nästan nuddar varandra. Båda männen klarar av Magnus test...

- UTREDNING! Skriker Magnus och går verkligen skitbestämt ut ur verkstaden.

image168
Magnus påbörjar sin utredning... We love you Mange the MAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!