Broströms AB

Driver ni med oss på sjön Broströms? Försöker ni säga något med eran reklam? Den här gången ejakulerar Broströms vildhavren i denna tidning.
image252

Jag bläddrar igenom tidningen och tittat på alla fina sjöfartsbilder som illustrerar stora blåa båtar, vindkraftverk och innovativt nog cisterner. Fantasin är oändlig när det kommer till att fotografera till sjöss...

Tillslut upptäcker jag den här bilden. Va fan ska detta föreställa? Driver ni med eran personal till sjöss?

image253
Bilden föreställer nn kille som inte gör ett skit, och ser jävligt nöjd ut. Man kan se att han är i tjänst för han har pommes på axlarna och vit skjorta (arbetsklädsel).
image255
Kontoret står i blåsvind för denna bild och om vem är det som godkänt den?

Let the Blame Game begin!

En dörr smälls igen väldigt bestämt och en röst liknandes Emils pappa hörs ljudligt.

PANG!

- Nu jävlar!

Alla på kontoret tystnar och det viskas.

-
Jaha, då var det dags igen...
- Fan om det är om vem som la lappen "jag har slickat på den här" på hans smörgås i kylen igen. Blev ju aldrig riktigt uppklarat det där.
- Hehe, eller när någon la lite chokladpudding på hans dörrhandtag och satte upp en lapp "varning för bajs" på dörren.
- Heheehe
- Heheheehe
- Mmm, fan klockers det där.

Chefen kommer in i rummet

- LYSTRING!
- Shh..
- Shhh, tyst chefen talar.
- LYSTRING!
- Det har kommit in en bild i en tidning, där ehh... Fan också.
- Bild...
- Tack! Pekar mot personen som kom med ordet.
- Jo just det, en bild som inte är precis korrekt i en sjöfartstidning.
- Jag vill nu veta vem fan det är som godkänt detta.

En anställd kommer fram säger sådär lite dovt men ändå så alla hör.

-
Psst, chefen. Stolen. Pekar mot stolen
-
Du vet auktoritet o det där.
- Jo just det. Tack, än en gång. Pekar mot någon annan

Chefer får givetvis utbildning i 'crisis management' likvärdig den ombord i färjor eller andra arbetsplatser där situationer kräver spetskompentens så ingen kläms ihjäl eller självdör av panik, typ kvinnornas provbås Gekås Ullared eller kundmottagningen på IKEA.

I såna här kurser får man veta att människor följer ledare om personen utmärker sig lite. Ett knep är då att man då ställer sig på en högre plats än alla andra så man syns. Då du oundvikligt bokstavligen talat ser upp mot ledaren eller också den självutnämnde mest egotrippade personen i närheten, känner du dig trygg. Psykologiskt trygg...

Killen på Broströms huvudkontor i Göteborg fattar inte riktigt grejen och gör nu detta varenda jävla gång han ska säga något. Detta har lite av en motsatt reaktion och ser ganska löjeväckande ut. Men sen ska vi inte gå in på vilka som faktiskt jobbar på båtcentralen... =)

- Kan någon ge mig en stol?
- Tack. Pekar och klappar på axeln
- Jag ställer mig nu på en stol för att det är psykologi.
- Fattar alla detta nu?
- Psykoloooogiiiii. Chefen använder sig av den välkända 'prata för sakta så fattar alla ännu sämre turistsnack' metoden.
- Ehh, nja..
- Alltså du står på en stol... Varför?
- PSYKOLOGI! Fan va tröga ni är ibland. Ni behöver inte fatta iallfall för JAG har gått en kurs i det här.
- Att stå på stol?
- Nej, alltså detta ger en psykopsosuli-social effekt i era skallar. Trögo-Lars ba, hehe. Skrattar åt sitt eget skämt
- Va? Psykologisk? Du står på en stol? Effekten är fysisk och kallas nackspärr.

Det småfnittras lite ibland personalen.

- Du Mr Fisring där borta. Tro inte du är så jävla rolig va. Ba lägga av med dom där... Ehh.. Fan.. Åååhhh tankspridd... Skit också...
- Fason...
- FASONERNA! Tack än en gång där ja.. Vem det nu var. Pekar med båda händer mot några slumpvalda personer
-
Men detta är iallafall psykologi. Värsta Deep Throat, eller vad det nu kallas.
- Hehe, han sa Deep Throat.
- Mr Fisring, zip it. Ok? Det är ingen som tycker du är rolig.
- Ok, vart var vi nu?
- Lappen om din smörgås?
- JA! Just det! Detta säger jag bara en gång nu. Ok?
- Vem i helvete la en lapp där det står... Vänta nu. Jag har sparat den. Börjar gräva i fickan

Det viskas..

-
Han är fan helt otrolig. Har han sparat lappen i fickan i över två månader?
- Jo, kolla. Det hade han fan. Shit alltså den här killen är extrem.
- Mmm...

Hela Broströms affärsidé bygger otroligt nog på en variant av Blame Game. Det går ut på att i precis varenda jävla läge, på båt som iland att jämt och ständigt hitta en syndabock. Broströms tror starkt på att deras metoder är dom bästa i hela jävla världen och nyttjar dom jämt.

Det finns till och med en lång lista uppsatt på kontoret med dessa metoder och principer. Den har överskriften FUCKING FATTA!

Bra Broströms... Och ni undrar varför inte alla tänker som ni.

- Ok! Här är lappen. Nu jävlar ska vi reda ut det här. Jag läser nu exakt vad det står på lappen.
- Om alla kan koncentrera sina hörselgångar emot mig tack!

Chefen läser högt, artikulerat och väldigt sakta.

- "Haha, jag har slickat på din smörgås. Ät den på egen risk... Fucker."
- Alltså vem i helve...

Det börjas småfnittra i personalen

- Käften!

Fnittras lite till för chefen höll på att ramla av stolen.

- KÄFT! Käften säger jag. Fan va trögt ni fattar!
- O jävlar, satan också..

PANG! Chefen ramlar i golvet. Alla börjar asgarva!

- AAAAAAAAAAhahahahahaha
- Hahahahaha
- Jag kissar på mig, jag kissar på mig!
- HAHAHAHAHAHAHAHA

Chefen ställer blixtsnabbt upp stolen och är måttligt road.

- PSYKOLGI! PSYKOLGI! Chefen tror att ordet psykologi verkligen gör att 'höja sig själv över andra' knepet får mer effekt.

-
Helvetes jävla pappersbögar! Fan att det ska vara så jävla svårt att reda ut det här! Chefen pekar på precis alla en o en och drar sin hand genom håret mellan varje pekning.
- Nej, jag skiter i det här. Fan att man ska få något gjort här. Jag kommer tillbaka! Var så säkra!
- Jaja, det blir nog bra.
- Bra?! BRA! Fan ni är så jävla trångsynta dumma och, och... Ehhh... FAN! Tappa ord! Dementfucking brainhelvete!

Chefen bankar sig själv i pannan ett par gånger och ger sedan upp. Inte lätt att vara chef ibland.

- Äh jag skiter i det här! Helvetes jävla kontor. Jag går hem nu. Detta är ert straff! Haha, försök att klara av det här jobbet utan mig.
- Inte så jävla lätt utan kompetent ledning ska jag säga. Pekar frenetiskt mot sig bröst.

Chefen hoppar ner ifrån stolen och skiter i att sätta tillbaka den någonstans. Tuffing där. Sen går han raka vägen ut på gatan, vänder. Kommer in i kontoret igen, går mot sitt kontor. Kommer ut igen med sin ytterkappa och tittar skitförbannat mot alla medan han går ut på gatan...igen.

- Fyyyyy, fan va skönt.
- Lugn o ro.
- High five! Smack!
- Någon kastar en Siongoalla kaka på govlet...
- Hockey!
- Kakhockey!
- Wohoo! Singoalla hockey!
- Yeah!
- Hehe, vi använder chefens musmatta och kort på familjen som målstolpar!
- Jaaa!

Fan va ni är stabila Broströms. Eran personal är dom bästa i hela det avlånga landet Sverige! Keep up det goa jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!