Flygbiljetter, it's a mystery.

Ligger runt och kollar flygbiljetter. Har gjort det i en vecka nu och ja. Biljetter till Bangkok blir ju dyrare för varje minut som går tycker jag.

- Hmm... Klicka där. Klickar in på en flygstol sida.
- Nja... Dyrt. Klicka där då? Klickar igen.
- Nej, inte där heller. Mailar Kilroy och är lite jobbig.

Kilroy Travels är det enda resebolaget man kan ha en mailkonversation med faktiskt.  Har typ skickat tio mail fram och tillbaka.

"Hej igen Kilroy i Linköping. Förlåt för att jag inte kom in till eran affär igår, jag gick och fika istället. Hur ser det ut på fronten i Bangkok?"

- Dom är kids i butiken, dom fattar 'The Lingo' om man säger så.
- Ohoj, svar på en minut. Mhmm... Okej. Tänker efter.
- Jag ringer istället.

Vi pratar lite och hon smattrar på sitt keybord. Hon är en duktig försäljare, det hör jag direkt. Hon tvekar liksom på rösten för varje biljett hon kollar in. Och på något konstigt sätt lyckas hon övertyga mig att biljetterna försvinner för varje sekund.

- Okej?
- Japp, nu försvann den. Nu måste du gå upp ett prisalternativ.
- Va? Men jag sitter här vid eran hemsida ju, där är det inte alls såhär högt?
- Den ligger efter min vettu, här är vi up to date. Oj, där försvann en till. Ska du ha en biljett eller?

Mina tankar börjar snurra, snart ska mamma komma och hämta mig, vi ska till Söderköping och äta glass.

- Är du kvar?
- Ja ja, ta det lugnt. Ehh, mamma och jag ska äta glass. Eller va? Nej förlåt, jag ska ba messa min resekompis.
- Okej okej, ta det lug... Eller vänta nu. Ba sladdrar till i hennes keyboard, jag fattar inte hur man lyckas trycka på så många tangenter samtidigt. Japp, där försvann en till.

- Va!? Fan då, ehh. Svetten börjar krypa på. Kommer vi verkligen iväg till Asien nu?
- Nej, nu ser jag inga biljetter förrän i november.
- Va? Men men.
- Oktober. Jag vet, jag har koll här. Då måste du upp en priskla...
- Va?! Men herregud försvinner det så snabbt?
- Ja, det är populärt resemål det här. Vi hade sju stycken imorse som var inne och ville dit.

Skitnervöst klickar jag in bokstäver på T-9 i mobilen.

Nils, hjälp, jag svettas min mor ska äta glass, Kilroy ba flippar. Biljett dyr, ehh. Jag stressad. En fisk.

- Okej, jag väntar på svar ifrån min resekompis.
- Det har jag inte tid med. Klick!
- Hallå? Hallå?

Fan fan fan fan, hon la på. Vad gör jag nu? Lägger mig ner i fosterställning och krampar?

Det ringer i telefonen.

- Hallå?! Kilroy? KÖP KÖP!!! Mitt kortnummer är... 973 4...
- Det är din mor.
- Va?! Kilroy? Biljett?
- Nej, vi ska åka nu. Söderköping.
- Va? Ehh, okej. Jag måste köpa en biljett? Nils blir besviken på mig?
- Martin, ta det lugnt.
- NEJ! DOM BLIR DYRARE FÖR VARJE SEKUND SOM TICKAR PÅ!!!! Klick!

Jag ringer Kilroy igen.

- Hallå! Hallå! Vart är affären i Linköping?
- Ja du, den ligger mitt i centrum.
- Va? Nej men alltså, försäljare, du vet. Ehh, biljetter är dyra.
- Jaha, du söker säkert Lynn.
- JA! JA!
- Du ska till Bangkok va?
- JA! KÖP KÖP! JAG HÅLLER I PLASTKORTET HÄR! ÄR INNE PÅ SWEDBANK OCH BA FYLLER PÅ HELA TIDEN!
- Jag får ett meddelande ifrån henne här och hon säger att du måste gå upp en priskl...
- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! JAG SKITER I VAD DET KOSTAR! GE MIG EN BILJETT!
- Jag kopplar dig till henne direkt.
- Okej... Jag är inne på en träningssida samtidigt och räknar ut maxpulsen för någon i min ålder. Jag känner att det sviktar i huvudet om man säger så.

Något slags klickande ljud hörs, sen kommer Lynns röst igen.

- Oj, där försvann den visst.
- Va?! Igen! Jag pallar fan inte mer.Gå upp en prisklass då.
- Gjorde precis det.
- ... Det gör ont inom mig.
- Sådär ja.
- Va? Är det klart?
- Ja, då har ni en biljett till Bangkok bokad.
- Klart?
- Jajamen, jag mailar alla uppgifter till dig så får du kolla över dom själv. Klick!

Det känns som om jag precis gått ur en boxningsring. Gong gongen ekar fortfarande tungt i bakrunden. Kollar mailen och ser priset, jag mår illa. Råkar spontanspy lite i Musli paketet framför mig. Går ut till toaletten. Jag ser förjävlig ut, är svettig och luktar.

Det här var bland det jobbigaste jag någonsin gjort...


Ni kan eran skit...

Kommentarer
Postat av: Camilla was here

Hej Cmj sjömannen!



Yo, KILROY kan sina grejer :-) och du bjöd oss på ett gott skratt med ditt inlägg så vi vill gärna ge dig ett par biobiljetter som tack!



Maila mig din adress (konfidentiellt naturligtvis!) så kommer de med posten! Ett annat sätt att tjäna på sin blogg...



Camilla Arneving

KILROY travels

Marknadschef



2008-07-11 @ 16:13:50
URL: http://www.kilroytravels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!