Kanske vi ska ha en manager?

Ja okej då sitter jag här igen. Det har blivit lite samma visa varje dag nu för det är endast på morgonkvisten som lite energi för att skriva existerar. Sen när jag skriver blir jag inte nöjd, raderar, snurrar eld, vaknar och ja...

 

Två hörlurar in och på med spotify.

 

Situationen vi har styrt upp här nu är snudd på overklig för under högsäsongen nu kommer vi inte att behöva gå till bankomaten längre. Att få mat för att snurra eld var det enklaste som fanns och nu känns det som att vi är anställda på en resort som heter Luz de Vida. Vi delar ut lite flyers på dagarna och kvällen kommer vi dit för att lägga en spin för matgästerna. Allting är väldigt lugnt och betalningen är mat hela tiden, när vi vill, och så passar vi hatten efter en spin.

 

Byn vi bor i, eller rättare sagt den enda långa jordväg med sporadiskt uppslagna restauranger som vi bor vid, är så liten att vi blivit lite småkändisar. Därför har vi frågat en snubbe med många kontakter att bli vår manager med procent andel som betalning. Om det fungerar så kommer han vara vår kontakt i Costa Rica som kan styra saker åt oss om vi vill komma tillbaka. Jag tänker redan på nästa säsong där vi kan komma ner och veta att vi kommer att leva gratis några månader genom att snurra eld.

 

Jag fokuserar mycket på att försöka hitta lite mer hållbara situationer nu när arbetslösheten är ett faktum. Skulle vara coolt att hitta en liknande situation i Europa till sommaren eller bara tågluffa runt och leka gatuartist.

 

Jag har inget videoredigerings program just nu, eller ja, jag får inte igång min nedladdade version så det lutar åt att köpa istället. Dock är prislappen 1200 på det jag vill ha…

 

Ska fundera på saken om jag ska köpa det.

 

Nils lade upp ett litet oredigerat klipp här om dagen annars.

 

 


Kommentarer
Postat av: Berndt

Gott nytt år !!!!!

2011-01-01 @ 02:18:38
Postat av: Fader präst

Snyggt med korset där bakom dig!

2011-01-06 @ 21:27:21
Postat av: HannaPanna

Kör hårt på nästa säsong för då kan du vara helt säker på att jag bor där oxå! Då ska jag lärt mig att trumma så att ni (för Tedde ska med vare sig han vill eller inte) får den ultimata showen och kan leva rika som troll (med costa ricanska mått mätt)!

2011-01-18 @ 00:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!