Jag hatar Allt Om Mat

Hej Susanne,

 

Jag har varit en trogen läsare av tidningen Allt Om Mat i snart 20 år och lagat mängder av era recept men nu har det gått för långt. Ni får gärna svara och be om ursäkt men jag kan säga att det faktiskt har gått så långt att jag redan sagt upp min prenumeration.

 

Länge trodde jag att det måste vara något jag själv gör fel eftersom det blir så här varenda - ursäkta språket - jävla gång och lovade mig själv att inte ge upp. Ett tag misstänkte jag att jag måste vara dyslektisk för samma sak skedde trots att jag följer receptet slaviskt noggrant, eller att ni endast har en sadistisk läsarskara som gillar att plåga sig själv på det här viset och jag inte egentligen är eran målgrupp.

 

För två veckor sen gav jag helt enkelt upp och bestämde mig för att sluta köpa er tidning men inte utan en förklaring varför. Detta beslut grundar sig nu i det flertalet sjukhusbesök där orsaken alltid kan spåras tillbaka till era recept.

 

Jag har kommit till insikten att det inte är mitt fel för jag följer receptet precis som det står. Det är alltså erat fel och det undgår mitt förstånd hur ni klarar av att leva med er själva! Skäms!

 

Problemet med era recept är inte smaken utan att maten blir så jävla varm. Jag menar ni skriver att man ska ha ugnen på 250 grader och när jag tar ut pajen för att smaka, så bränner jag mig. En gång brände jag mig så mycket att jag var tvungen att åka med ambulans efter att jag trodde tungan skulle ramla av! Fattar ni hur varm eran mat blir inne i ugnen då den står på 250 grader?

 

Sommaren 2004 var helt förstörd på grund av er. Jag brände tungan på en vanlig smul paj för den tusende gången, och trots medicinering, så fick jag en infektion i kroppen. Läkaren säger att eftersom jag blivit bränd så många gånger på samma ställe och fått öppna sår som måste behandlas med antibiotika, så har min kropp blivit immun och kräver nu extrema doser av medicinering för att undvika infektion och till råga på allt, så får jag nu också en infektion 10 gånger lättare än andra människor.

 

Hur jag än gör för att följa era recept så står det exakt samma sak. Sätt ugnen på hundratals grader och sen så vill man ju smaka av och så bränner man sig. Så sent som igår försökte jag för en sista gång.

 

Helt skräckslagen om hur resultatet skulle kunna bli så stoppade jag in en lasagne i ugnen då den stod på flera hundra grader, och när jag tog ut den så rykte den verkligen hur mycket som helst och jag stoppade ner en sked och fick upp lite bechamelsås, bit av lasagneplatta och ost. I flera sekunder stirrade jag på den skållheta skeden och jag var tvungen att läsa igenom receptet igen.

 

Mycket riktigt så står det klart och tydligt att man måste smaka av så jag stoppade snabbt in skeden i munnen och skrek rakt ut av smärta och förbannade eran tidning för den sista gången.

 

Nej nu kastar jag in handduken och säger nu upp min prenumeration efter alla dessa år och kommer bara att äta smörgåsar resten av mitt liv.

 

Jag hatar er Allt Om Mat.

 

Hälsn.

 

Marianne Ekeklint

 

 


 

Nu har jag just skickat in detta arga mail till tidningen Allt Om Mat och eftersom jag inte tror dom hittar min blogg på ett nafs, så får ni också läsa och vänta in resultatet.


Kommentarer
Postat av: Hrm.

Du är ett litet troll Martin...

2010-10-16 @ 12:06:58
Postat av: EDL

Det här kan sluta hur som helst...

2010-10-16 @ 18:04:57
Postat av: Hgurk

Hilarious!



Läst någon bok av Eric Ericsson? Hans "Brev till samhället" är av samma kaliber!

2010-10-27 @ 03:18:20
Postat av: Angelica

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-10 @ 23:55:16
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!