Maskin renovering från MAN och topplock som ballar ur.

Fick ett mail idag som frågade vad jag gör och vart vi är.

 

Vi ligger fortfarande i Hamburg och satte för mycket tillit i att Tyskarna felfritt skulle renovera vår maskin.

 

Första gången vi provade att starta den så sa det bara klonk, klonk, klonk och tyskarna skrek så tungorna ba fladdrade utanför munnen att vi skulle stoppa skiten.

 

Ett av dom nya topplocken vi köpt för det fullständigt rimliga och logiska priset 20 000 euro, hade en ventil som fastnade så att kolven slog sönder hela skiten.

 

Maskinen skar helt enkelt.

 

Ska se om jag kan få några av korten vår andramaskinist tagit.

 

Så dom senaste dagarna har tyskarna slitit non-stop nere i maskin och jag tänkte en natt att dom måste ju få en paus, så jag tog med mig några kalla near beers (0 % öl) och vinkade in alla tyskar i kontrollrummet.

 

Alla såg bara hur ett par kalla becks uppenbarade sig och sprang genast efter mig.

 

- Hallå alle deutsche leute! – Vinkar - Wollen ihr eine bier trinken mitt mich?

 

Jag försökte så gott jag kunde med min tyska såklart.

 

Alla tyskar knäppte upp varsin öl och tog några klunkar och upptäckte att den inte smakar som vanlig öl och kollade etiketten. Chefen som seriöst heter Mattias Schmock, (Fatta om snubben vuxit upp i Sverige med detta namn? Vilket öde.) kan bra engelska och säger:

 

- zero procent?

- Yes, near beer! -Klämmer jag ur mig och känner mig skämtsam.-

- But tis beer doesnt work? –Säger en av tyskarna som ett skämt och alla skrattar inställande med honom.-


Nu snedtänder det i mitt huvud för jag får för mig att fortsätta på den skämtsamma banan och kläcker ur mig:

 

- Yes, it´s like your cylinder heads that was totally shit. –Tillsammans med lite obligatorisk fejkskratt med min sköna isbrytarpunchline och sippar lite på ölen för att tysta ner mig själv.-

 

Total tystnad infinner sig och jag inser genast att killarna jobbat hårt i kanske 16 timmar streck och inte är upplagda att bli påminda om just varför dom är där. Sakta lämnar jag rummet med 8 tyskars ögon stirrande på mig redo att smälla flaskan rätt i huvudet på mig:

 

- Hehe, yeah well I have to go out and yeah, you know, work or something.

 

Säger jag och dom vet att jag är nattvakten, som varje gång dom går förbi, ligger och degar framför någon dålig B-actionrulle från 80-talet.

 

Inatt klockan 0230 ska vi provstarta igen och vi har redan beställt lots till klockan 06. Själv laddar jag med popcorn och ännu mer near beer och tänker inte missa det för allt i världen.

 

Tydligen ska några riktiga höjdare från det tyska företaget vara med, för går det åt helvete kanske Maersk tycker det är billigare att skrota båten och stämma företaget MAN (uttalas Maan) istället.

 

Gud vad jag inte kommer att kunna hålla mig för skratt när jag står där i mjukisbyxor och trycker i mig popcorn om skiten går sönder igen.

 


Kommentarer
Postat av: Richard

MAN Prime Service :-)

Så det blir bogsering till Indien nu?

2010-10-20 @ 07:55:48
Postat av: Hgurk

Skulle verkligen vilja se bilderna!

2010-10-27 @ 03:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!