Farsan, tappade du mig?

I förrgår satt jag och berätta om en historia min far berättat en gång. Den handlar om hur han ramlat på ett halt parkettgolv med mig i famnen en gång, och sen landat på ryggen för att ta smällen så han i sin tur räddade mig:

- Ja, så så nära var farsan att tappa mig i golvet som liten!!! HA! FATTA VA SJUK I HUVET MAN KAN BLI OM MAN BLIR TAPPAD I GOLVET?! --Råkar jag säga med lite för mycket tryck i rösten.--

Det blir helt knäpptyst i dagrummet. Navstyrman Lingon svarar:

- Tänka sig, så nära alltså?
- Ja, faktiskt, man kan ju flippa totalt om man blivit tappad nån gång ju.
- Flippa ja...

Alla ser sig omkring och sen ser mot mig som inte fattar ett skit.

- Ja, ehh, tack för den historien Martin. Den kanske inte betyder så mycket för dig, men för oss andra här så ja, där för poletten ner för oss om man säger så, eller?

Alla håller med Lingon och jag sippar lugnt på mitt kaffe och försöker byta samtalsämne.

- Alltså, paprika, varför är just paprika så dyrt och varför just röd paprika? Är det svårt att odla paprika eller?

And the day goes on...

Kommentarer
Postat av: Sara

Kommer du ihåg mig? Du gav mig världens bästa respons på min gamla blogg för flera år sedan. Du vill hänga med till min nya blogg? :>

2010-09-10 @ 22:04:44
URL: http://kinematografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!