Snipp snapp snut så var sagan slut.

Maearsk skickade igår ut ett besked om att dom flaggar ut alla Broströms båtar till Danmark. Imorgon torsdag så inleds förhandlingar i Köpenhamn tillsammans med alla fack om vad som kommer hända med sjömännen.

Efter torsdag har jag nog fått sparken.

Det har verkligen varit en resa tillsammans med Broströms och roligt att kunnat underhålla med den här bloggen.

Ett eko av sorg går igenom sjömännens hjärtan nu då vi alla sneglar bort mot en ihopvikt dansk flagga. Ska vi provhissa den eller inte, det är frågan just nu.

Själv lägger jag nog ner sjöfarten efter det här. Hade planer på det ändå.

Tror jag ska resa igen faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Broströmare - fast på land ;)

Tråkigt. Men sånt är livet.. Hoppas bloggen lever vidare iaf ?

2010-09-22 @ 15:37:25
Postat av: EDL

Väldigt tråkigt att höra.

Kommer alla de svenska sjömännen på dem berörda båtarna att bli av med anställningen? Även befälen?

Jag hoppas verkligen bloggen lever vidare även fast inte din anställning gör det, den är verkligen en ljusglimt i vardagen!

Du får lycka till i land med att vänja dig att bli landkrabba!

Du har alla mina lyckönslningar :)

2010-09-22 @ 17:08:17
Postat av: rikard

Du kan inte komma över till DIS då? Enligt vad jag fått höra från skatteverket kan du vara boende i Sverige och ändå få dansk nettolön.

2010-09-22 @ 17:13:44
Postat av: Fredrik

Det är inga problem att jobba på NIS som svensk i alla fall. Tror det gäller samma för DIS. Vet inte riktigt hur det är för manskap, men vi har i alla fall 100% filippinare på däck, så kan bli svårt.

2010-09-22 @ 21:11:47
Postat av: Martin

Bloggen dör när jag dör. Så tragiskt är det.

2010-09-22 @ 22:56:36
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Calle

Men inte dør du av att Kristian Tyrann & Co byter færger i flagglinan... :)

2010-09-23 @ 14:41:24
Postat av: Don Hjort

Viker du ner dig!??? Vekling

2010-09-23 @ 20:27:48
Postat av: Anonym

Haha skön grej, av med jobbet, tjejen och lägenheten på mindre än två veckor! Du kan ju trösta dig med att detta kan ge dig inspiration till några halvkassa skämt som ingen orkar lyssna på. Eventuellt.

2010-09-25 @ 21:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!