Inte bara en födelsedag utan också en milstolpe.

Nils och jag har ännu en gång sagt farväl till varandra och den här gången hade vi inga nya sprudlande planer för framtiden men det lär komma. Vi lyckades däremot med något på min födelsedag som vi pratat om i åratal. Det är en överenskommelse vi skrev ner och signerade i blod att detta måste innan vi dör, och i söndags var den dagen.

 

Vi fyllde ett rum med ballonger. Äntligen.

 

Jag minns inte exakt hur många det blev men jag tror det var ungefär 1200 ballonger och vårat sovrum fick bli offret. Grannarna blev helt galna då vi 21:45 bestämde oss för att hoppa omkring i ballonghavet och spränga så många som vi orkade. Det stod en kille ovanför våran balkong och skrek precis allt vad han hade.

 

- BLOW ONE MORE FUCKING BALLOON AND YOU WILL DIE!!!

 

Ja, salivsprutet var på runt 5 meter med en 3 meters fallhöjd ner på mig och Nils som stod med varsin ballong och bara gav honom the psycho look, samtidigt som vi sakta förde två ballonger mot huvudet och sprängde dom. Grannen flippade men stannade ändå hemma. Att döda folk över en ballongfest hade vart lite awkward.

 

Sen övertygade folk mig att göra en eldshow nere på gatan iklädd endast blommiga kalsonger. Själv har jag inget fotobevis på detta men det ska finnas. Vi har börjat få ett fint rykte på den här orten efter det.

 

Det var lätt den bästa födelsedagsfesten jag haft trots att Nils fick för sig att skjutsa mig på en cykel klockan 3 på morgonen. Vi kraschade givetvis rakt in i en pub som höll på att stänga. Direkt efter att dom stängt av all musik hör man en ung man från Göteborg säga lugnt att det här, det kommer att göra ont, och så landade vi framför ingången och 7 pers inne i baren stod bara och glodde på oss. Nils låg kvar i säkert två minuter och jag kravlade mig fram och försökte få liv i honom. Tillslut lyckades vi komma upp på cykeln igen och fortsatte utan att hälsa på någon i baren. Det kändes så vackert allting.

 

Efter att Nils åkt har vardagen kommit tillbaka och vi ska satsa på det vi kom hit för att göra. Lära oss spanska och för min del att skriva en bok. Målet är att lyckas skriva en bok, kanske inte en bra bok, men just en enda lång historia bara för att känna på hur mycket arbete det krävs. Och snurra poi såklart, mycket poi. Och stav…


It´s shit like this som gör livet värt.

Kommentarer
Postat av: Berndt

Grattis så här i efterskott men nån stod på ledningen Såg ut att va en ql fest festliga bilder i alla fall bra med mål........

2011-01-08 @ 14:50:46
Postat av: Martin

Tack tack Berndt!! Jag skäms lite över att inte tagit mig tid till att skriva mer här men dagarna är verkligen packade. Livet som levs just nu är som att sväva omkring i en dröm.



En overkligt fantastisk känsla.



Kram på er alla.



La Zona.

2011-01-08 @ 22:23:20
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!