Back from the djungle!!

Har ett enormt arbete att redigera video över dessa fyra helt enormt coola dagar mitt inne i djungeln. Bilder var svårt att ta och jag glömde mest bort kameran när coola saker hände. Video kom jag ihåg dock. Tror det blir en video per dag där faktiskt. Mycket video att leka med nu!!
-
Bilderna är lite sporadiska här och jag har givetvis inte så mycket kort på alla djur vi såg. Känner mig lite hjärndöd efter att inte ha fler bra kort. Harry som hakade på har mer dock och vi kommer med tiden försöka ge varandra mer kort. Ska skriva en bättre historia om allt då jag är lite piggare. Fortfarande rätt slut i kroppen.
-
Här har vi varit.
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Corcovado_National_Park
-
Den sista bilden efter den sista hajken. Brorsan var för trött för att haka på denna sista promenad på 36 km i djup djungel så han flög ut ur parken. Det tog 11 timmar och vi gick så fort vi bara kunde de första 6 timmarna i totalt ösregn. Guiden som vi hade med oss var orolig över att floderna skulle vara för stora att korsa och stundtals gick vi i vatten upp till bröstet i floder med krokodiler och ormar. Jag älskade livet lite för mycket den dagen.
En tjurhaj som väntar vid mynningen av en flod för att fånga fisk. Det var totalt 4 stycken tjurhajar där och svårt att få något bra kort. Det var bland det coolaste jag sett dock.
Från vänster så har vi Harry, Vilmar Lopez, Christian och Martin.
Givetvis såg vi alla 4 sorters apor som fanns i parken och jag lyckades bara ta kort på en.
Har inte en aning vad det är för något men vi såg en familj på säkert 30 stycken och var endast 3 meter ifrån.
Startskottet där alla är lyckligt ovetande över den förbannat hårda 8 timmars hajken framför oss.
En Tapir vilket jag heller inte har en aning om vad det är för något. Typ djungelgris. Stor var den och vi satt två meter från den tillslut.

Kommentarer
Postat av: Radar Nejs

Ser att ni skaffade bättre "skor"! =D

2011-07-12 @ 11:12:41
Postat av: Martin

Jupp, guiden tjatade på oss och övertygades oss att gummistövlar was the shit. De första tre dagarna hatade vi han och mina fotblåsor likaså. Sen den sista dagen fattade vi varför. Det var lite lerigt och blött om man säger så.

2011-07-12 @ 16:21:54
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Victoria - Foto och Vardagen

ser helt underbart ut :D

2012-02-21 @ 10:48:19
URL: http://mezei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!