Äventyr i Boquete.

Det är intressant det här hur när man har enorma mängder fritid i ett främmande land när man vill sysselsätta sig själv. Våra grannar brukar vara bollplank.

 

  • Okey guys, we need to do something that can go under the category "fun and adventure" today. Martin står med armar i kors redor för lite äventyrs förslag.

  • Hmm, okey. Grannen som kallas för Pini gnuggar sig på hakan.

  • Yes, maybe there is a small lake or something that is a bit closer than Caldera. En vän till Pini som jag jämt glömmer namnet på kommer med ett förslag.

 

Caldera sjön ligger 30-35 dollar bort med taxi och det är för dyrt för varje gång man vill ha äventyr.

 

  • La Chancleta! Säger våra latino vänner i kör och börjar babbla på spanska med varandra.

  • La what?

  • La Chancleta is a small lake by a river where you can jump from rocks.

 

Martins ögon blir stora som tefat.

 

  • There, there actually is a place nearby where you can jump from rocks? Jag får rysningar.

  • Yes about 3 meters, maybe more.

  • And how far is this?

  • Not far at all. Maybe 2 dollars. But you have to be aware of snakes there. It´s a lot of vipers in the djungle you have go through to get to the river.

 

Snakes, hoppa from rocks, gå genom en djungel, bada i en sjö, 2 dollar dit. Min mentala äventyrslista spräcktes vid att endast bada i en sjö som ligger ganska nära. Det här är nästintill rough and rugged mode! Genast hoppade vi i en taxi som visste vart det var och han släppte av oss bosktavligen talat vid kanten av en djungel, pekade bara rakt in och sa. Gå åt det hållet så hittar ni floden. Det är nästan så att det gick för mig där och då. Jag springer ut för att hitta en lång pinne jag kan slåss med ormar med, deklarerar högt för mig själv och alla andra två som var med, att jag minsann går först, att jag idag heter Rambo och går under kategorin rough and rugged. Jag gnuggar mig för hakan och föreställer mig ett fett skägg innan vi träder in i djungel.

 

Min fantasi gick totalt lös efter att vi inte hittade stigen som man tydligen skulle gå på och sa, att vi måste nog klättra ner för det här stupet istället för att leta mera efter stigen. Tedde och Veronica höll inte med utan ville hitta stigen. Genast började jag hasa mig neråt och slog med min pinne på allt jag hittade i hopp om att se en fet dödlig orm ligge och lura i ready to kill mode. Efter tio minuters nedstigande med hjälp av artificiella äventyrsljud som låter lite som manliga bröl, men har en touch mer allvar och pustande stön i sig, så kom jag ner till en uttorkad flod. Med små rivsår, jordfläckar överallt och ett grimascherande rough and rugged leende så vandrade Tedde och Veronica lugnt förbi och pekar bortåt mot den stig man tar sig ner för med.

 

Det är inte det rätta sättet man har äventyr på, grymtar jag och skyndar mig så att Rambo går först med sin stick of death. Givetvis gick vi lite mer vilse men bestämde oss för att fortsätta framåt och kommer fram till ytterligare en uttorkad flod. Nu säger jag upphetsat att vi måste klättra längs med den där uttorkade floden för att komma rätt. Givetvis har jag inte en aning vart jag är påväg och börjar vilt skutta ner för våta stenar och stannar upp då jag ser något jag trodde bara fanns i sagor. Det är min totala barndomsdröm. Det är någonting jag velat prova sen jag först fick höra den coolaste superhjälten utan superkrafter alltid gjorde det. En lian. En exakt likadan lian som Tarzan använde när jag var liten. Precis vartenda hårstrå på kroppen reser sig när jag fattar tag i lianen med båda händer och ser en sten två meter bort. Jag kan säkert träffa den om jag hoppar lite, tänker jag och skiter i att det också är 2 meter ner mellan stenarna. Givetvis exakt samma tanke man har som barn då man gör något som kommer göra riktigt ont, istället för att vara riktigt coolt.

 

  • TEDDE TEDDE!!! EN LIAN FÖR FAN!! Viftar med alla lemmar jag har.

  • Vänta lite nu Martin. Säger Tedde lugnt.

  • Nej jag måste prova och det måste vara lika spontant som när Tarzan gjorde det!

 

Tedde och jag har ett gemensamt mål i livet att någon gång göra en fail video som ska få mer än 300.000 hits på failblogs youtube kanal. Jag hade dock kameran och tänkte inte på fail för stunden. Det enda som existerade var att göra en spontan Tarzan sving med en lian till stenen. Tedde ser dock the fail moment precis då jag fattar tag i lianen och börjar spänna vaderna redo att hoppa.

 

  • Fail... FAIL!!! NEJ! DET HÄR ÄR EN FAIL VIDEO!! VÄNTA MARTIN! Tedde gör sitt livs första intensiva salivsprut skrik. NEEEEEEEJ!! Försent.

 

Jag trycker från med vaderna, spänner armarna och hoppas att lianen håller, fötterna lyfter från marken och jag är Tarzan. Jag repeterar. Jag är alltså Tarzan i några sekunder. Min barndomsdröm går i uppfyllelse. Det är lika stort som när jag såg en jättesköldpadda för första gången i Australien eller då vi gjorde den fetaste eldshowen på nyårsafton i CR, ever. Det är större än min stand up debut och kittlar mer än då jag snorklade under en dödsrocka. Dummare än när jag och Nils besteg ett berg ute i öknen på en moppe på Cypern och farligare än att vägra lämna från mig lite fickpengar, då jag blev rånad i Vietnam och började slåss istället. Adrenalinet gör så att det går i slow motion, Tedde sätter sakta sina händer mot ansiktet och jag börjar givetvis vråla allt vad jag har. Det gick. Eller jag nästan i alla fall. Lianen brister lite precis innan landningen så att det ser inte så graciöst ut som när Tarzan gjorde det, men det gick. Jag landade två meter bort på en sten och har så mycket energi i kroppen att jag måste sätta mig på knä med armarna högt ovanför huvudet och fortsätta skrika lite till.

 

  • TARZAN FÖR FAN! I AM TARZAN THE DJUNGLE MAAAA-saliv-AAAAN!

 

 

 

Ingen kommer någonsin förstå hur stort det var för mig.

 

 

Fortsättning följer på den här... =)

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du må vara världens coolaste snubbe - påriktigt. Jag vill ha ditt liv :)

2011-05-12 @ 14:36:00
URL: http://villduvetaenhemlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!